Bruksprovssegrare 2007 ???!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 328
T

tiga

Enligt Team Piaff´s hemsida hade de Bruksprovsvinnaren i gångarter 2007 ! Samtidigt förklarar de sig grundligt till varför ingen av de 4 anmälda hingstar lyckades godkännas 2007.:confused:
Det känns lite långsökt ! Är det verkligen så hos hingsthållare att de måste förklara sig efter ett nederlag eller är det vi sto ägare som kräver det. I detta fallet var det ju faktiskt ingen av hingstarna som var godkända sedan tidigare. Vill ni alltid ha en förklaring ? Dessa hingstar var bara ett par i mängden. Man ska inte haka upp sig på sådant jag vet , men dessa "hingsthållare " anses ju som "STORA" !:angel:

.

Sv: Bruksprovssegrare 2007 ???!!!

Ser det inte som du.
Ja tycker i stället att det var intressant att få veta orsaken till varför de inte blev godkända dvs inte gick vidare.

Är det TP som äger First Wish? Jag trodde det var Tullstorps häst...

I övrigt så har jag inte läst vad de skrivit, men jag har tillräckligt förtroende för att nämnden kan se vad som har i aveln att göra och inte. Jag håller inte alltid med dem, men de kan mycket mer än jag.... Så jag skulle nog mest se det som bortförklaringar... Men visst, låt hingstarna bevisa prestationsvägen att nämnden hade fel, så ska jag ändra mig.

Man kanske skall ligga lågt med reklamen innan bruksprovet är genomfört...................................

Att dom väljer att förklara sig är nog utav en enda grund att inte förlora sitt ansikte utåt.

Är det TP som äger First Wish? Jag trodde det var Tullstorps häst...

Han står på Tullstorp, men det är inte dom som äger honom. Jan Brink sålde honom för en tid sen. Kommer dock inte ihåg vem som köpte.

Får man ett mindre förtroende för de hingsthållarna som "skyddar " sina hingstar eller försöker man sätta sig in i deras situation? Jag skulle önska en hingsthållare som kunde vara lite mer rakryggad och faktiskt erkände att hingsten inte riktigt räckte till eller helt enkelt hade en kass dag. Herre gud det är individer inga maskiner !

Helena Lindmark äger First Wish, och han ska till en början utbildas av JB i tre år.

Klart att de chansade! En hingst går inte igenom besiktningen, en tror man kan gå bruksprov två veckor efter en kotledsvrickning o en hingst hade blivit godkänd om den var 4 ?????? Jag blir bara så ledsen när man inte kan låta hingstarna få en ärlig chans!

Det var väl värt ett försök, man har ju inget att förlora (utom startavgiften). De kommer väl igen nästa år.

Den här Rolex TP visades väl förra året som tre åring om jag inte har helt fel. Ja, otur kan man väl ha men de stackarna verkar ha drabbats av en epedimi. :smirk: Appropå TP, inte har de väl fött upp alla de hingstarna själva ??? Jag tänkte på deras Era TP, den är ju självuppfödd. Är det vanligt att man döper inköpta hingstar med ens stuteri namn ?:confused:

De hade inte fött upp någon av de 4 TP-hingstar som var anmälda till bruksprovet i år.

Tar mig friheten att länka till Team Piaff sida om bruksprovshingstarna:

Team Piaff

Tycker inte att det är bortförklaringar utan förklaring varför deras hingstar inte gick som de hoppades. Uppfattar det som Krom TP aldrig kom till start, men det gjorde han kanske. Vi får väl se nästa år om de kommer till start då.

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 767
Senast: Blyger
·
C
Avel Nu är det listdags igen :D Eftersom faktabladen från Asvh.se snart kommer att presenteras, så kommer vi att ha tillgång till ev. nya...
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: clownen
·
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har... 2
Svar
27
· Visningar
2 752
Senast: Slobodan
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana... 2
Svar
21
· Visningar
2 778
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka