Jag vet, det var ett skämtRacoon betyder tvättbjörn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet, det var ett skämtRacoon betyder tvättbjörn
Det vore intressant med mer trakehnerblod i hingstarna (förutom Gribaldi via Totilas) åtminstone på dressyrsidan. På hoppsidan vore det spännande med inslag av fransk angloarab (inte förstagenerationskorsningar utan den mer konsoliderade varianten).
Haha precis vad jag tänkte på om man vill ha in nytt blodDet vore intressant med mer trakehnerblod i hingstarna (förutom Gribaldi via Totilas) åtminstone på dressyrsidan. På hoppsidan vore det spännande med inslag av fransk angloarab (inte förstagenerationskorsningar utan den mer konsoliderade varianten).
Min dröm som.är väldigt svår jag vet är attraktiv fram en riktigt fin hinderhingst på galoppen attanvända båda i fullblds och fältävlansaveln. Det skulle iallafall vara en unik sak, men kanske inte så ekonomiskIbland när jag inte kan sova tänker jag (orimligt) mycket på hur det skulle vara om det vore lönsamt att föda upp nischat mot fälttävlan och hur man skulle tänka där i val av stamböcker, egenskaper, mödernelinjer, hingstar, xx/x-andel m.m. Brukar somna med den perfekta fälttävlanshästen på näthinnan som jag föreställer mig innehåller lite ISH, angloarab, SF, trakehner och Diarado
Det är förmodligen så man tänkte.Haha, på latin betyder det ”lycklig dag”
Intressant. Jag har numera ett trevligt litet sto, och jag har funderat på henne för att i framtiden få fram en fin ridponny. Samtidigt har hon så "fin" dressyrstam, att man borde hålla sig till det. Men de är ju för tusan släkt allihop. Jag skulle kunna linjeavla på Sandro Hit, tex.Jag är så trött på halvblodshingstarna av samma anledning som redan nämnts. Det är samma samma samma hela tiden, med viss variation. Jag valde en sån där lagom lyckad hingst sist, det gör mig faktiskt inte ett dugg med tanke på att jag har ett starkt möderne bakom. Jag kommer köra outcross på mina ston i framtiden då jag tycker halvbloden har målat in sig i ett hörn avelsmässigt.
Jag gillar verkligen Magini! Hade varit kul att testa, han var inte så dyr heller.Såg i en facebookgrupp att några tänker seminera med Magini och Ganesco. Briar nämndes också men jag minns inte om han finns på semin.
Men det är en grupp för folk som gillar äldre stammar.
Diarado består ju av 61.5% SF blod i första tre led. 50 från pappan och 12.5 från morfars farIbland när jag inte kan sova tänker jag (orimligt) mycket på hur det skulle vara om det vore lönsamt att föda upp nischat mot fälttävlan och hur man skulle tänka där i val av stamböcker, egenskaper, mödernelinjer, hingstar, xx/x-andel m.m. Brukar somna med den perfekta fälttävlanshästen på näthinnan som jag föreställer mig innehåller lite ISH, angloarab, SF, trakehner och Diarado
I den där gruppen jag läste så var det en stoägare som frågade om fler ville seminera med honom så skulle de som gör det kunna dela på licensavgiften.Jag gillar verkligen Magini! Hade varit kul att testa, han var inte så dyr heller.
Det kostar ju dock lite mer i tillverkningen med fryst än med färskt.Jag gillar verkligen Magini! Hade varit kul att testa, han var inte så dyr heller.
Absolut! Men jag ska inte göra detDet kostar ju dock lite mer i tillverkningen med fryst än med färskt.
Nä, jag skulle inte säga att jag är särskilt insatt och jag avlar inte i dagsläget heller.Diarado består ju av 61.5% SF blod i första tre led. 50 från pappan och 12.5 från morfars far
Är du insatt i fälttävlan? Annars är det nog lite svårt att nischa sig.
Fast det kan väl inte stämma? Han är född 2019 enligt Blup. Så tidigt kan de väl inte kvala på prestation?Såg på FB att Zucherro e. Zafferano ska visas som direktkvalificerad prestationshingst
Vad jag såg har de skrivit att han ska visas som direktkvalificerad eftersom han nyligen blivit godkänd i Oldenburg.Fast det kan väl inte stämma? Han är född 2019 enligt Blup. Så tidigt kan de väl inte kvala på prestation?
Tänkte detsamma. Han fick gångartsdiplom på treårstest med 0.5 poäng över lägsta gränsen. Det är inte en prestation som man blir godkänd hingst av.Fast det kan väl inte stämma? Han är född 2019 enligt Blup. Så tidigt kan de väl inte kvala på prestation?