Cheraderama
Trådstartare
Hattrick Z f.-20 e: Hickstead ue: Cruising (i övrigt xx på mödernet) - lite ovanligare linjer (i Sverige) ! Ska bli intressant att se den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappan är ju också gul, och de har redan en dubbelgul son till avel om man vill ha en 100% gul avkomma. Så med två gula hingstar i stallet redan, så tror jag inte färgen i sig är tillräckligt.Är den gul så
ja!Hattrick Z f.-20 e: Hickstead ue: Cruising (i övrigt xx på mödernet) - lite ovanligare linjer (i Sverige) ! Ska bli intressant att se den.
Men sonen är väl inte heller godkänd i SWB? Denna ser ju finare ut. Har lite generella problem med att så många avlar bara på färg när det kommer till Zafferano, men det är min högst personliga åsikt.Pappan är ju också gul, och de har redan en dubbelgul son till avel om man vill ha en 100% gul avkomma. Så med två gula hingstar i stallet redan, så tror jag inte färgen i sig är tillräckligt.
För mina amatörögon så ser sonen bättre ut än pappan, men man skulle såklart vilja veta varför betyget blivit lägre.
Han verkar ju för all del ha ett extrembra temperament, så ska man avla på färg, så finns det ju sämre val, tänker jag. Det färgavlas ju rätt mycket på svarta dressyrhästar, så färgavel är ju inte begränsat till gula hästar.Men sonen är väl inte heller godkänd i SWB? Denna ser ju finare ut. Har lite generella problem med att så många avlar bara på färg när det kommer till Zafferano, men det är min högst personliga åsikt.
Så är det absolut . Kan vara skeptisk till svart färgades också.Han verkar ju för all del ha ett extrembra temperament, så ska man avla på färg, så finns det ju sämre val, tänker jag. Det färgavlas ju rätt mycket på svarta dressyrhästar, så färgavel är ju inte begränsat till gula hästar.
Ja det kan de absolut. Men eftersom de skrev som de gjorde tror jag inte det är planen, kostar ju även mer med fullt prov. Men de kan kanske ändra sig om de läser här .
Nej, jag skulle nog inte heller använda med den siffran, inte utan mer info från någon jag litar på som ridit hingsten eller i alla fall ett omdöme med mer info. Har ju själv ridit ganska mycket på en hingst som fick 7.5 av en testryttare i Sverige och tycker den är fantastisk att rida på. Men förstår också det omdömet den fick.
Jag tror han behöver bli premierad för att få ston. Har en accepterad hingst nånsin lyckats ta sig in på topp 10? Jag tycker stoägarna verkar titta rätt mycket på klassificeringen ändå, de accepterade får inte många ston. Eller så håller stoägarna helt enkelt med nämnden.Jag tror att Zucchero kan bli otroligt populär. Gissningsvis låter de Zafferano helt ha fokus på tävling i år vilket han egentligen skulle haft redan säsongen-22. Zucchero har ett fenomenalt möderne med massor av prestation och är dessutom en förbättring rörelsemässigt i jämförelse med sin pappa. Sen är han vacker som en dag och vi ska inte underskatta en vacker färg, så jag spår 10-i-topp.
Går den igenom och man avlar fälttävlan bör den vara intressant.Sultan de Muze - en dotterson till Butterfly Flip är anmäld.
Hitta ingen prestation alls på det mödernetHattrick Z f.-20 e: Hickstead ue: Cruising (i övrigt xx på mödernet) - lite ovanligare linjer (i Sverige) ! Ska bli intressant att se den.
Den som lever lär få se.Jag tror han behöver bli premierad för att få ston. Har en accepterad hingst nånsin lyckats ta sig in på topp 10? Jag tycker stoägarna verkar titta rätt mycket på klassificeringen ändå, de accepterade får inte många ston. Eller så håller stoägarna helt enkelt med nämnden.
Jag tycker att det var intressant att den fick gröna papper i SWB med den morfadern, men jag kan ha missat ifall man ändrat inställning till Cruising.Hitta ingen prestation alls på det mödernet
Jag tycker att det var intressant att den fick gröna papper i SWB med den morfadern, men jag kan ha missat ifall man ändrat inställning till Cruising.
Tack, det hade jag uppenbarligen missat.Cruising har varit OK ganska många år, minst sedan de införde att alla på wbfshs topplista automatiskt blev godkända och fick dispens på hälso- och härstamningskrav.
Tack, det hade jag uppenbarligen missat.
Nä, och därför är det intressant (fri tolkning ) att se hur den ser ut och ev. få veta mer om hur ägarna tänkt när de visar fram en hingst med helt (inom ridsporten, vet inte om det finns galoppmeriter?) omeriterat xx-möderne. Oavsett så är ju varken Hickstead eller Cruisingblod så väl representerat inom SWB på hingstsidan. Hickstead White och Hickstead Blue åtminstone finns ju på semin iofs.Hitta ingen prestation alls på det mödernet
Enligt HorseTelex har Hickstead fyra godkända avkommor totalt så till antalet är han ju inte särskilt väl representerad någonstans. Men 50% av dem verkar tydligen i SverigeNä, och därför är det intressant (fri tolkning ) att se hur den ser ut och ev. få veta mer om hur ägarna tänkt när de visar fram en hingst med helt (inom ridsporten, vet inte om det finns galoppmeriter?) omeriterat xx-möderne. Oavsett så är ju varken Hickstead eller Cruisingblod så väl representerat inom SWB på hingstsidan. Hickstead White och Hickstead Blue åtminstone finns ju på semin iofs.