• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Limrick
  • Startdatum Startdatum
L

Limrick

Vad kostar det att få en hingst godkänd? Alla avgifter?
Och hur går det till på bruksprovet? Hur visas hästarna?
:confused:

Sv: Bruksprov

Vilken ras pratar vi om? Det är ju ganska stor skillnad på både kostnad och bruksprov för t.ex halvblod, shetlandsponnyer och ardenner... ;)

Oj, tänkte inte på det. Jag menar svenska halvblod.

Fas I kostar 10,000 och fas II 10,000 sen tillkommer chipmärkning ocg röntgen kostnader plus kostnad för någon som kan visa Hingsten om man inte gör det själv. (vilket jag inte rekomenderar om man inte är extremt van att visa hästar) Jobbar under bruksproven och ser ofta väldigt fina hingstar som tyvärr visas fruktansvärt dåligt bara för att ägarna själv vill visa dem.
Vill du vet amer om kostnader gå in på asvh´s hemsida eller fråga gylle som visade sin hingst iår.

Tack för svaret.
Jag har pm:at gylle och hoppas på svar.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 414
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar