Bruksprov SWB 2016

Tyckte bäst om Kannatol bra avstamp!Dock lite matt.I am special F hade fin teknik o hoppade lätt även om den oxå stundtals såg trött ut.Stackars fuxkannan såg väldigt trött ut idag

I mozilla ståt det nu "livesändning startar om: sändningen kommer att starta om alldeles strax" medan sändningen går för fullt i Explorer....

Ingen aning, jag kommer inte in (inte med Chrome heller). :( Ville ju se framför allt fullblodet ju...
Däremot funkar Gina-sändningarna utmärkt. Är all utrustning i Borås tro?

Jag ser korta små sekvens via Explorer (helt avstängt både i firefox och safari) och mitt fjordsto som varit skadat och haft föl (= extremt efter) är mer utbildad än fullblodet... ;)

Aha... Det är kameramannen man hört hela tiden... Nu bytte de till kamera 1 som är lika med skitkameran eller jag-går-på-tidig-lunch-för-ingen-vill-ändå-se-den-här-hackande-skiten.

Har fått svar svar på mejlet jag sände och det kommer bli bättre i em,
är väl typiskt när det jag var mest intresserad av gick som tredje första.:cautious:

Även vi som var nere i onsdags och tittade stod frågande inför vad fullblodet kan tillföra halvblodsaveln. Det var flera av halvblodshingstarna som var ädlare än honom och hans gångater uppfattade vi som genomsnittliga. Som dressyrinriktad hade jag valt en lätt och modern halvblodshingst med bra gångarter till mitt halvblodssto. Jag är inte så insatt i hoppaveln men jag föreställer mig att man väljer att betäcka med en hingst som är avlad för att hoppa snarare än att springa fort. Återstår fälttävlansaveln , vilken jag vet ännu mindre om men tror att en hingst som är avlad för att springa. Hoppar ok och rör sig ok kan erbjuda ett alernativ för stoägarna.

Svarade på mejlet jag fick att hästen jag helst ville se gick tidigt och fick svaret att klipp kommer snart läggas ut, funderar på om det är samma vinkel eller om det även filmat från annan vinkel men gick inte att sända ut?

Även vi som var nere i onsdags och tittade stod frågande inför vad fullblodet kan tillföra halvblodsaveln. Det var flera av halvblodshingstarna som var ädlare än honom och hans gångater uppfattade vi som genomsnittliga. Som dressyrinriktad hade jag valt en lätt och modern halvblodshingst med bra gångarter till mitt halvblodssto. Jag är inte så insatt i hoppaveln men jag föreställer mig att man väljer att betäcka med en hingst som är avlad för att hoppa snarare än att springa fort. Återstår fälttävlansaveln , vilken jag vet ännu mindre om men tror att en hingst som är avlad för att springa. Hoppar ok och rör sig ok kan erbjuda ett alernativ för stoägarna.

I dagens fälttävlan är det såpass höga krav på både dressyren och hoppningen att det räcker inte med "ok" om man vil avla en topphäst...

Personligen letar jag fullblodshingstar som ser ut och rör sig som en dressyrhäst samt hoppar som en hopphäst..... (Fatta att jag aldrig lyckas hitta nån hingst jag är nögd med.... :rofl: )
Nä, men den måste röra sig/hoppa "bra" iaf, inte bara "ok".

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II