Bruks/skogs-körningskurs???

Ella-82

Trådstartare
Jag skulle vilja gå en bruks el skogs körningskurs med min flinga. Någon som vet om det finns? Helst i närheten av Halland/Skåne.

Sv: Bruks/skogs-körningskurs???

Hej !

Kan tipsa dig om föreningen skogshästen. Googla så hittar du deras hemsida. Klicka sedan på utbildning så kan du söka instruktörer bl.a på postnummer.

Bruks & skogskörning är så kul och jättebra träning för er tillsammans. Lycka till !

/Åsa

hej

Det kanske var något på gång här i halland med veddige JUF men är inte säker. Kan kolla upp det om du vill.

Anna

Ett annat tips är att ta kontakt med FNH-distriktet. Dom brukar ha en del kurser, eller veta var och när det ordnas. Även om FNH ordnar brukar det åtminstone i vårt distrikt (Uppsala län) vara flera raser än nordsvenskar som deltar.

Lotta

hej

Det kanske var något på gång här i halland med veddige JUF men är inte säker. Kan kolla upp det om du vill.

Anna

Ja du får gärna kolla upp det. Jag var inne på JUFs hemsida, de verkar ju ha haft träningar hösten 2007 i Veddige, 2008???

Ja du får gärna kolla upp det. Jag var inne på JUFs hemsida, de verkar ju ha haft träningar hösten 2007 i Veddige, 2008???

ja det har dom haft, och det verkar ha fungerat jätte bra. har inte hunnit kolla upp det än men är på g.

Åhh det hade jag & min fjorda också velat vara med på! Tänker hålla kolla på denna tråden.

den där prova på kursen skulle jag vilja gå!!! men jag kommer nog aldrig ha råd till det...suck..

Hallands Fjordhästklubb bjuder in till kurs NU!!!!!:bump:
Ni är ju flera på den kanten som plötsligt har brukskurs inom räckhåll.

veddige JUF sk aha årsmöte nästa söndag å jag sitter med i styrelsen så kan se om det blir någon kurs då!

Ja kan du inte lobba för brukskörning & -ridnings kurs då?? Hade varit super kul!!

hejsan, Jo det går famåt, det är inte bestämt någon kurs, men det finns möjlighet att träna på momenten i skogskörnings tävlingarna, bana är uppsat, man kan också få hälp av instruktör. det är DM För Halland den 9 Mars, kom gärna å titta.

Det låter lockande att åka o kika lite, vart är det?
Kunde man få träna på tävlingar eller vad menade du? Jag är lite trög idag... Men en instruktör behöver vi verkligen :)

det är utanför veddige nästan vid stättareds 4H gård. DEt är bannor uppsata där tävlingen ska vara så man kan åka dit å träna å prova på dom. Jag ska nog dit en dag å hjälpa en annan, kan höra v mig om när, det blir troligtvis en lördag eller söndag. Annars kanske du kan komma hem till mig å prova lite...

Det hade ju varit jätte kul! Men jag har ingen loksele, finns det så man kan få låna? Du får jätte gärna höra av dig om du har tid för mig någon dag.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Min bror med familj fick 15 st guldhamsterungar för en vecka sedan! Har lagt ut annons på blocket. De är flyttklara om 4 veckor...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: turbofling
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: ameo
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka