Brukar ni räkna steg/ trappsteg?

Rosett

Trådstartare
Jag har en vana, det är nog inget tvångsmässigt, att räkna trappsteg när jag går i trappor. Oftast kommer jag på det först efter några steg och börjar då på någon siffra som verkar stämma.
T.ex. börjar gå i en trappa och så ”4,5,6,7,8 …” osv

Är det någon mer som gör så här?
:D
 
Ja, oftast. Ibland börjar jag tydligen för sent, för då stämmer inte stegen. Då måste jag räkna ikapp innan jag kliver upp/ner från trappan.

Trodde jag var ensam om mitt tvång :D.
 
Nejförsjutton! Jag räknade trappor några gånger, men slutade efter att flera dagar har kommit upp i ca 300-400 per dag. Efter det bestämde jag mig också för att om möjligt totalvägra trappor på fritiden.
/Brevbäraren
 
Nejförsjutton! Jag räknade trappor några gånger, men slutade efter att flera dagar har kommit upp i ca 300-400 per dag. Efter det bestämde jag mig också för att om möjligt totalvägra trappor på fritiden.
/Brevbäraren

Jag har varit både brevbärare och tidningsbud och jag kommer totalvägra trappor resten av livet. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 717
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
762
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 854
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp