Brukar ni räkna steg/ trappsteg?

Rosett

Trådstartare
Jag har en vana, det är nog inget tvångsmässigt, att räkna trappsteg när jag går i trappor. Oftast kommer jag på det först efter några steg och börjar då på någon siffra som verkar stämma.
T.ex. börjar gå i en trappa och så ”4,5,6,7,8 …” osv

Är det någon mer som gör så här?
:D

Ja, oftast. Ibland börjar jag tydligen för sent, för då stämmer inte stegen. Då måste jag räkna ikapp innan jag kliver upp/ner från trappan.

Trodde jag var ensam om mitt tvång :D.

Nejförsjutton! Jag räknade trappor några gånger, men slutade efter att flera dagar har kommit upp i ca 300-400 per dag. Efter det bestämde jag mig också för att om möjligt totalvägra trappor på fritiden.
/Brevbäraren

Nejförsjutton! Jag räknade trappor några gånger, men slutade efter att flera dagar har kommit upp i ca 300-400 per dag. Efter det bestämde jag mig också för att om möjligt totalvägra trappor på fritiden.
/Brevbäraren

Jag har varit både brevbärare och tidningsbud och jag kommer totalvägra trappor resten av livet. :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 143
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka