Brösta/svanskappa??

M-oaa

Trådstartare
Hej, jag har smått panik.
Jag ska börja tävla dressyr med min D-ponny.
Hon har haft väldigt svårt att hitta en sadel som sitter bra men har nu en, MEN jag måste ha en brösta för att den inte ska glida bakåt.
Jag har hört både det ena och det andra om bröstor och dressyrtävlingar. Jag menar, bröstan är ju inget hjälpmedel, det värnar ju om hästen.

Min fråga är:

Får man ha brösta / svanskappa på hästen på dressyrtävlingar?
Behöver svar omgående.

Tack
M-oaa

Sv: Brösta/svanskappa??

Ja, för ponny är brösta, förbygel och svansrem tillåtna

Jag törs inte svara på din fråga, men ska du ha BÅDE brösta och svanskappa eller har jag missuppfattat det helt? :o

Titta i TR mom 223. För ponny är förbygel, brösta och svansrem tillåtet.

Dock har jag nog aldrig sett någon ponny med brösta, men svansrem är det en del som har.

Min ponny måste ha brösta, hon har alltid haft svårt att hitta sadel.
Tidigare i hennes liv på ridskolan tror jag inte att hennes sadel passade alls, så det blev till att köpa en ny.

Jaha okej.
Jag tänkte mer på att du skulle ha både svanskappa och brösta, och det skulle ju bli lite knasigt när den ena hindrar sadeln från att glida fram och vice versa. :)

Hade också ett sto som var tvungen att ha svanskappa, det tyckte hon var oerhört obekvämt. Har du samma problem. Finns annars "glidpaddar" som man har närmast hästens rygg under schabraket som hindrar sadeln från att glida, funkade kanon för mig :) . Den syns ju inte heller på tävling ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 671
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka