brösta / förbygel

B

brosen

jag ska köpa en brösta lr en förbygel, vad tkr ni e snyggast? Lr jag går inte på vad alla andra har men ändå?:)

Sv: brösta / förbygel

Det är väl bäst att gå efter vad man faktiskt behöver. Behlver du en brösta som håller sadeln på lats samt martingal för att hästen smäller upp huvudet så är förbygel självklart. Om det bara är sadeln som ska hållas på plats så är det brösta som gäller.

Ska man nu tvunget bara gå efter vad som är snyggt så tycker jag brösta.

Om man går efter utseendet så tycker jag att en brösta är snyggast ;)

men men häst smäller inte upp huvudet, men jag har det mkt för att hon blir lugnare i hoppningen, annars så stressar hon bara upp sig hela tiden, och min tränare sa att jag borde ha ngt sånt, har haft martingal!:d

Det är väl bäst att gå efter vad man faktiskt behöver. Behlver du en brösta som håller sadeln på lats samt martingal för att hästen smäller upp huvudet så är förbygel självklart. Om det bara är sadeln som ska hållas på plats så är det brösta som gäller.

Ska man nu tvunget bara gå efter vad som är snyggt så tycker jag brösta.

Man kan ju faktiskt plocka bort själva martingalen från förbygeln om man vill ha förbygel för att det är snyggare. Håller med dej om att det är det (:

Liknande trådar

Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
598
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka