Bröst- eller loksele?

P

PRE

Vilket är bäst? Klarar en häst att dra en lättare släde eller vagn i bröstsele?

ja, så länge de inte ska dra tungt eller jobba i selen så räcker en bröstsele bra. Jag körde min shettis med bröstsele och rockard och även med travsele och sulky. Hästen orkar dra tyngre med loksele, men den väger betydligt mer och är mycket klumpigare.
Med 4-hjulsvagn vet jag inte, men med rockard (2-hjulig, lite robustare vagn)är bröstsele inga problem.
/TIGERHEART

Ja det ska de kunna. Sen beror det på vad man menar med brössele. Jag har både giggsele och maratonsele som är bröstselar bara olika tjocka bröstor och olika däckel. Jag använder bara lokselen till att dra timmer med. Allting annat använder jag maratonselen till ( ja inte giggen förståss) :banana:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: MissFideli
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: Freazer
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024