Summerwind
Trådstartare
Hej! Behöver lite råd. I juli är vi - mannen, sonen och jag bjudna på bröllop i Tyskland. Det är min brorson som gifter sig. Vi är närmaste släktingarna då min bror och hans fru är borta sedan länge. Det ska vara en borgerlig vigsel på morgonen 9.45 i rådhuset, sedan kl 14-16 ( för de som vill) lite mottagning i brudparets nya lägenhet och kl 17 blir det fest i hyrd lokal.
Vad tar man på sig?
Nu hör det till saken att jag har inte mycket i klädväg hemma utom jeans och stallkläder (mest pga för många kilon). Hur fin behöver man vara till själva vigseln? Kan man ha samma kläder både till vigseln och festen?
Brudparet har önskat sig lite bidrag till bröllopsresan och det blir ett kuvert med Euro och blommor som kommer att överräckas. När gör man detta? Efter vigseln, vid mottagningen på eftermiddagen eller på kvällen?
Som sagt en del frågor och jag hoppas någon kan hjälpa mig.
A
Vad tar man på sig?
Nu hör det till saken att jag har inte mycket i klädväg hemma utom jeans och stallkläder (mest pga för många kilon). Hur fin behöver man vara till själva vigseln? Kan man ha samma kläder både till vigseln och festen?
Brudparet har önskat sig lite bidrag till bröllopsresan och det blir ett kuvert med Euro och blommor som kommer att överräckas. När gör man detta? Efter vigseln, vid mottagningen på eftermiddagen eller på kvällen?
Som sagt en del frågor och jag hoppas någon kan hjälpa mig.
A