Itzyditzy

Trådstartare
Jag ska på bröllop i juli och vill vara i god tid med klänning. Jag har varit på ett bröllop tidigare men stod då framme vid brudparet och höll buketten. La heller inte märke på vad andra gäster hade på sig direkt. Så jag undrar väl mest om denna klänningen skulle gå att ha? Vet inte riktigt vilken färg jag vill ha än, ljusrosa, ljusblå eller ljusgul.. Paret som ska gifta sig är 25-30 år så dom är ju inte så petiga med längden på klänning. Jag tänker väl mest bara om det är okej i kyrkan nu för tiden?

http://www.blueco.se/varumarken/g-l/ida-sjostedth/ida-sjostedt-shady-dress-pink

Sv: Bröllop!

Nej den är för kort. Den passar inte på ett bröllop. Du bör kunna skyla axlarna i kyrkan. Antingen med en sjal, bolero eller liknande eller att du bär en klänning som har någon form av ärm.

Håller med föregående talare... Nej den är på tok för kort.
Vad står det för kläd kod på inbjudan? vilken tid på dagen är bröllopet?

Tack för att ni svarade :)
Jag vet inte om det är någon speciell klädkod. vi stod med på pappas inbjudan så har inte läst. Men tror inte det är något speciellt. Det är på
Eftermiddag/kväll.

Väldigt fin klänning, men även jag tycker att den är för kort faktiskt...
Själv ska jag på två bröllop i år och lär ha samma klänning på båda. En ljuslila, tubklänning som går typ till knäna och är något av det finaste jag haft på mig :love:
Måste bara tappa några kilon så jag kommer i den först.... :p

Jag tycker också den var lite väl kort.. :)

Du kan inte tänka dig typ den här istället? Också från Ida Sjöstedt.

500767-0005_66118-98jcq-3oijh.jpg

jo det är ju typ samma klänning så den är också jätte fin! Men använder inte knälånga annars så då får jag isåfall köpa någon billigare. Jag får fråga vad min pappas fru tror också. Det är hennes syster som ska gifta sig så :)
Får leta upp den i butik och prova! har rättså korta ben så korta klänningar kan vara "långa" på mig.

Liknande trådar

Äldre 24 år gammal har jag blivit bjuden på mitt livs första bröllop, och det är pojkvännens syster som ska gifta sig. Spektaklet kommer att...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
22 106
Senast: Mineur
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
23 238
Senast: fejko
·
Äldre Jag ska gå på bröllop om en månad, en mindre tillställning för de närmaste där svärfar ska gifta sig med sin sambo. (bådas tidigare...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
24 765
Senast: Enya
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II