Bröstmjölk som näsdroppar?

vippan

Trådstartare
Hm... förkylningarna har avlöst varandra, inte allt för kul. Fick höra att man kan använda bröstmjölk som näsdroppar, att det ska vara bättre för barnet osv någon som har erfarenhet av det? Och hur sjutton får man in mjölken i den där lilla, lilla näsan på ett ålande barn...:)
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

*fniss* Jag försökte när mina var små. Det var ett gissel, men det hjälpte lite faktiskt! Men inte mycket... Mer jobb än reslutat! :D
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Samma här, testade men det var bökigt.

Näsdroppar (saltvatten och/eller de med verksam substans) funkade mycket bättre!
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Jag provade det, coh tyckte det fungerade betydligt bättre än "saltvatten". De dropparna med verksam substans var dock bättre. Jag mjölkade bara ur ien liten liten kopp med pip, och hälde i näsan. Blev det lite för mkt gjorde det inget utan det hamnade i munen/halsen utan att lillan blev besvärad. Näsdroppar var betydligt svårare när hon var liten!
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Oj oj oj det verkar bökigt... men jag ska prova nästa gång förkylningen slår till!
Enligt den jag pratade med så skulle man inte få öronbarn om man använde bröstmjölk istället för näsdroppar... :smirk: men jag undrar jag...
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Bröstmjölk tycker jag är bökigt, men däremot är koksaltslöning i näsprayflaska kanon. Du kan ha bebisen upprätt och bara spruta i näsan.
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Jag droppar koksalt, det löser även upp om det finns torkat snor, min son har mkt sånt & gnider näsan mkt när man ska rapa honom.
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Bröstmjölk har inte fungerat på något av mina barn, de har varit precis lika täppta och fulla med snor som innan jag provade.

Provade koksalt, men upplevde att de helt enkelt avskydde när koksaltet åkte ner genom näsan till halsen. De spottade och fräste och ville inte att man tog något i deras näsor efter det på ett långt tag. Det kändes nästan som ett övergrepp när jag försökte igen.
Jag har ju provar själv och det smakar verkligen pyton.

Jag har efter det bara använt mig av Nezeril nässpray och det fungerar kanon.
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

När min flicka var baby var hon ofta sjuk eftersom storebror börjat på dagis.
En gång var hon så täppt att hon hade svårt att suga på bröstet. Jag höll på med koksalt och bröstmjölk, för det hade jag läst i varenda mammatidning att man skulle använda. Tillslut åkte vi till akuten och läkaren sa: Vi suger rent och ger lite avsvällande droppar så får vi se om hon inte kan suga ordentligt. VA sa jag -DEt kan man väl inte ge. Han tittade frågande på mig. Varför inte då? undrade han. Men jag har läst att man inte ska ge sånna droppar till småbarn. Var det dummast jag hört,svarade han. Det händer att vi ger sånna droppar till nyfödda om de är täta.
Sen dess ger jag avsvällande droppar jämt vid nästäthet.
gulan
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Bröstmjölken är ju naturlig och inte äcklig för barnet:d

Det du kan göra är att köpa en nässug:idea: och sedan droppa bröstmjölken.

Bröstmjök är även suveränt att droppa i onda öron OBS! inte om det har värkt hål på trumhinnan utan tidigare.
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Jag använder inte nässpray på mig själv knappt.
Ännu mindre på mina barn.
Känns inte bra att spruta upp konstiga ämnen i näsan på en bebis.
Jag har köpt en flaska nässpray i hela mitt liv.
Man klarar sig utmärkt utan det.
Bröstmjölk har fungerat bra på mina barn när de varit bebisar.
 
Sv: Bröstmjölk som näsdroppar?

Har provat men tyckte inte det hjälpte, använde näsdroppar från apoteket och efteråt en snorsug. Gick mycket bättre med dropparna tyckte jag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 324
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 682
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 726
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp