Sv: Broddar

I den mån jag använder brodd har jag oftast "vanliga" gräsbrodd. Har några mindre och några större av liknande modell.
Är det hårt och lite halt underlag kan isbrodd fungera bättre.

Har alltid bara traktbrodd, och ibland bara i yttre hålet fram.

Använder gräsbrodd, i trakten. Har tre olika typer och har alltid de kortaste fram. De längre har jag bara om det är jättegrisigt på banan.

Jag har en såkallad terrängbrodd. den är fyrkantig precis där man skruvar in den och är rund resten. svårt att förklara, men den ska vara bra för att inte hästen ska kunna vrida om, elelr att det ska bli så hårt när den landar. när det är riktigt blött har jag gräsbrodd :)

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Elo
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka