bridongbett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miss_vanessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 926
Har en ponny som spottar ut allt som inte är bridongbett. Han är jättekräsen på för tjocka bett men vårat smala, mässingsfärgade bridongbett går han och tuggar o suger på. Tycker jättebra om det, rider min storing på ett liknande bett fast det är ett tredelat muffbett.
De hästar jag har haft har trivts bäst på tunnare bett, det är mindre plats där inne än man tror.

jag rider två av mina hästar på bridong bett och tycker det funkar jättebra men det är ju ingen större skillnad på birdong och vanligt tränsbett bara mindre ringar och i vissa fall smalare

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: Marita73
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
585
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
260
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka