• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elezdam
  • Startdatum Startdatum
E

elezdam

Satt just och kollade på Swedehorse' hemsida och läste lite om Breeders, och eftersom jag är blondin :angel: så fattade jag inte riktigt om min häst är ansluten till breeders eller ej. Det stod:

"Från och med betäckningsåret 2002 (fölårgång 2003) gäller nya regler för anslutning till Breeders Trophy. Hingstanslutningsavgifterna har tagits bort Alla svenskfödda hästar införda på ASVH:s språngrulla får anslutas till Breeders Trophy under förutsättning att de registrerats hos ASVH med grönt, vitt eller gult hästpass. Hästar med grått hästpass kan inte anslutas."

Min häst i fråga är född 03, och det står ju i passet på sida 6, med Breeders Trophy symbolen, att han är ansluten men jag tänkte att det kanske skulle finnas nån stämpel eller något liknande som bekräftade det.

Ni som vet, skall det göra det?

Sv: Breeders

Har tyvärr inte mitt pass här till min treåring så jag kan inte kolla hur det ser ut där. Men min treåring är ansluten till Breeders och det står klart och tydligt i passet.

Okej. Märkte nämligen att det blir dyrare o dyrare o ansluta desto äldre dem blir så om han ej är ansluten vill man ju göra det så fort som möjligt.

Ja oftast är det ju uppfödarna som ansluter redan när de är föl, för att de vill att de ska gå breeders när de blir äldre. För uppfödarna är det ju väldigt roligt med breeders och gör deras uppfödningar bra i från sig är det ju en stor ära.

Men då kanske vi ses på Breeders? Jag har ett tre årigt sto e Elmshorn. Vad har du själv för stam på din bebis?;)

Ja det hoppas jag att vi gör! :D Man ska väl inte planera så långt i förväg, mycket kan ju hända innan dess men det är väl min avsikt att han skall kunna gå breeders iallafall :)

Jag har en valack e. Quite Easy-Cortez. Mycket snäll herre måste jag säga. Hur länge har du haft din tjej? Hur långt har du kommit? Gick hon treårstestet? Oj, många frågor, kanske inte hör till tråden heller men man blir ju så nyfiken!

Har haft mitt sto sen slutet av Februari och då hade hon bara gått på lössdrift. Så när jag fick hem henne var hon en liten vildhäst;) jag har taggit det väldigt lugnt med henne. Går stadigt i skritt och trav, går snällt över bommar och lösshoppar kanon. Ska ta våran första galopp nu i veckan, har mest försökt att få henne lugn och fin i skritten och traven så därför har jag inte galopperat än.
Hoppas kunna försöka kvala henne till 4års championatet nästa år.

Det blir en lång resa för er om ni ska till breeders, du bode väl högt uppe i landet?
Hur långt har du kommit med din?

Okej. Märkte nämligen att det blir dyrare o dyrare o ansluta desto äldre dem blir så om han ej är ansluten vill man ju göra det så fort som möjligt.

I min 03:as pass står det att han är ansluten till Breeders, ingen stämpel, så om det står att hästen är det så är den det. Jag har andra pass på hästar där det inte står något på motsvarande ställe då de ej är anslutna.

Senast ändrad:

Om du går in tittar på pappan till din häst på hemsidan så står det:
Avgifter: 3.000 kr (3.750 kr inkl. moms) vid 16 dagars dräktighet
samt 8.000 kr (10.000 kr inkl. moms) vid levande föl, inkl. SH/BT-avgifter.

samt

Serviceavgift till SH/ASVH och fölanslutningavgift till Breeders Trophy
erläggs av Flyinge under förutsättning att fölet registreras hos ASVH på gröna, vita eller gula identitetspass inom föreskriven tid.

elle12 och Choklad: Aah tack! Så fick jag svar på den frågan!

Emsan:Låter ju bra det:) Hur stor är hon?

Jag började "rida" min vid julen 05, fick sedan vila nån månad medans jag letade efter en sadel som låg bra, gick 3års test i maj med hyfsat resultat, sen fick han 2 månaders totalvila, satte sedan igång honom i början av augusti. Har skrittat, travat, galopperat i unghästform, travat bommar och skuttat över nå pytte träd ute i skogen, vilket han tycker är skoj :) Har mest ridit ut, dels för att jag inte har någon ridbana ännu, (bearbetar pappa varje dag) och till ridklubben är det 15 km att köra.. Funkar bra både i ensam och i grupp. Ska väl börja hoppa på riktigt om några veckor och sedan skall han få vila nån månad innan man kör igång på allvar.

Jo om vi tar oss till Breeders blir det en ganska lång resa, bor i västerbotten så det blir ju nästan genom hela sverige :P Tror att man bor lite på fel ställe när man ska hålla på med dessa djur. Iallafall när man vill göra lite mer än bara lulla runt i skogen.

jag åker ner till flyinge klockan 10 nu på fm! Vi har med en valack efter Lansino - Landlord, som ska gå 5-års hoppningen. Hoppas bäbisen inte blir allt för trött på resan ner bara :smirk:

Vad roligt! Hoppas det går bra för er, håller tummarna! Hur långt har ni att åka?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka