Breeder´s, varför inga resultat on-line?

P

pialotta

Uselt att de inte visar on-line! Eller åtminstone kan de skynda sig att lägga ut resultaten. Klockan är strax halv sju och siste startande har gått i mål för länge sen, starttiden var 16.30.
Skitslappt, det är ju ändå finaler i årets årgångstävlingar :devil:

Sv: Breeder´s, varför inga resultat on-line?

pialotta skrev:
Uselt att de inte visar on-line! ... :devil:

Håller med. Inte bara där utan tycker att det är ganska ofta klubbar väntar länge med att få ut resultat.
Att publicera en resultatsida på internet är ingen större svårighet och det finns hjälpmedel. :angel:

Sorgligt....

Hela Öved var rena skämtet. Man ändrade tider, regler och allt möjligt. Stackars arrangörer som inte hade resurser att fixa allt. Det fanns inga resultat från den internationella klassen efter dressyr och hoppning någon gång. Man vann finaler med bedömning med stopp i terrängen. (har iofs hänt förut, se Kolombia) Fint ställe att ha tävling, men oj vad det blev för mycket strul!

ja nu när man ser på resultaten så verkar det inte ha varit lätt...
Internationell tävling med pinsamt dålig info! Öved borde skämmas... Och Breeders oxå.

puppan, vad tror du jag gjorde regelbundet hela helgen - jo jag kollade på equipe.nu.

Tja jag vet inte om det var så svårt, men en del lyckades med konstycket att få sina första hinderfel i terrängen pga slarvig och ringrostig ridning :o

Banan var jättefin och jag tyckte nog att det flöt på relativt bra, då förutom att resultaten skulle vara lite mer uppdaterade på tävlingsplatsen.

Alla tider hölls förutom den internationella hoppningen som flyttades en halvtimme.

Terrängbanan var väldigt fin liksom hoppningen, dressyren var inte riktigt bra.

Ändrade regler??

jag tyckte nog att det var en relativt bra tävling trots allt letande efter sekreteriat osv

Jo det fanns resultat efter dressyr och hoppning, men inte förens startlistan kom ut :angel:

Och i den var det fel :D

Man ändrade bl a reglerna om bett i terrängen (för 6-åringar) mitt under tävlingen, utan att alla startande fick veta det...låter jäkligt dåligt tycker jag. Sedan var ju en del resultat rena grekiskan.. :crazy:

I cic** fanns det ju TVÅ officiella startlistor i dressyren, den ena startade ca 8 min före den andra :crazy: Det resulterade i att minst 3-4 ekipage fick trava rakt in på dressyrbanan när de kom upp till "slottet" för att de inte skulle bli utblåsta! Och i cnc* JR/YR var det väl bara ettan som fick rätt rosett? (Men sådana saker är ju i alla fall lätt att fixa till i efterhand :) )

aicha skrev:
Man ändrade bl a reglerna om bett i terrängen (för 6-åringar) mitt under tävlingen, utan att alla startande fick veta det...låter jäkligt dåligt tycker jag. Sedan var ju en del resultat rena grekiskan.. :crazy:

Fast då måste det ha varit på lördagen, för på fredagen så stämmde tiderna.

Tja det vet jag ju tyvärr inget om, eftersom jag red CIC. Men det borde ju fínnas regler för bett i Breeders sedan länge så vad var det för "nytt" som kom nu?

Jo en sak var nog så ittiterande och det var att vi inte hittade sekreteriatet för CIC och min kära mor fick springa runt och leta medan jag började att rida fram till dressyren. Man skulle ju betala innan start.

Jag tror ändå att det kommer att bli bra i längden i Övedskloster, men att de kanske tog på sig för mkt denna gången.

I CIC så var det fel antal dommare (eh) Och det kunde betyda att man inte fick tillgodoräkna sig detta som kval. Det skall i ** klass endast finnas 2st dommare och om det är tre så skall den ena sitta på långsidan.

Min plutta :love:

rubyovedsklostervatten.jpg

Ja det var det!
jag håller med dig om att jag tror det kommer bli bra med tiden men att de tog på sig lite för mycket! (var skulle breedersfinalerna annars gått??) Det är ju en jättefin tävlingsplats men alla har ju "barnsjukdomar" i början.

olgaklara skrev:
Fast då måste det ha varit på lördagen, för på fredagen så stämmde tiderna.

Enligt resultatlistan var det väl ingen som vann Breeders med stopp i terrängen? Tidsfel på Kolombia förvånar mig, hon brukar gå som ett spjut i terrängen. Kul för Piia efter olyckan med Karuso ( hoppas han blir frisk) Vad hände med "framtidshoppet" Zebulon/Linda Carlsson? Hon vann CNC* i Enköping, men verkar ha tappat formen till SM o Breeders. Jag tror att Övedskloster kommer att skärpa till sig nästa år. Tur att de tog Breedersfinalerna!

Jag tror att TR säger att man i Breeders endast får använda sig av "vanligt" tränsbett i terrängen (2- och 3-delat), men i Öved så ändrade man detta, så flera hade ju betslat upp...och det fanns de som inte visste om att det var ändrat och därför red på vanligt bett, när de hellre hade ridit på andra bett... (det här blev snurrigt värre men du kanske hängde med ändå..? ;) )

Fin häst du har!

Måste inte sånt stå i proppen?

Det står i bestämmelserna för Breeders! Dåligt av ryttarna att inte hålla koll, det är ju inte första gången de flesta av dem rider Breeders. Tobias Grönberg brukar ha koll på allt. Han kanske kan ha en information för övriga......

Jo tack,det var under all kritik, i den * klassen skulle det vara samlad banhoppning i nummerföljd då givetvis men ändå hade det trängts sig före 10st ryttare när jag var framhoppad och klar och redo att gå in ,stackars min häst han kom helt ur slag :(

Birke skrev:
Tobias Grönberg brukar ha koll på allt. Han kanske kan ha en information för övriga......

fattar inte riktigt :o

Liknande trådar

W
Hästvård Nu ger jag snart upp, pållan blir inte bättre. Hoppas ni har några tips eller nya tankebanor som kanske kan hjälpa mig. Jag ska försöka...
2
Svar
22
· Visningar
2 331
Senast: Wizzla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar