Bredd på boj och Thule?

Martina_m

Trådstartare
Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för modeller? Men tänker att här finns kanske någon som har mer koll?

Boj 216
Boj 220
Boj 220EH
Thule Safir
Thule Diamant
Thule Royal
Thule Royal XT
Thule Excellent

Jag har idag en Boj 216S, men funderar på att byta till en bredare. Men då är det ju bra att veta hur stor skillnad det faktiskt är på de olika modellerna, om det är värt att byta.
 
Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för modeller? Men tänker att här finns kanske någon som har mer koll?

Boj 216
Boj 220
Boj 220EH
Thule Safir
Thule Diamant
Thule Royal
Thule Royal XT
Thule Excellent

Jag har idag en Boj 216S, men funderar på att byta till en bredare. Men då är det ju bra att veta hur stor skillnad det faktiskt är på de olika modellerna, om det är värt att byta.


Nu har jag mätt min Boj 216S. Men frågan är hur den är jämfört med de andra O_o?

Boj 216 - Total bredd: 160 cm, spiltbredd 80 cm. Längd på spilta vid yttervägg/gångjärn 187 cm, vid mellanvägg 192,5 cm.
Boj 220
Boj 220EH
Thule Safir
Thule Diamant
Thule Royal
Thule Royal XT
Thule Excellent
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 481
Utrustning Är äntligen på g att köpa nytt släp:love: Men, vi kan inte komma överens om vilket märke och modell. Det kommer bli antingen thule...
Svar
7
· Visningar
1 987
Senast: Fredag
·
P
Utrustning Skulle vilja veta hur det ser ut invändigt i ett Bojsläp (vid frambommarna). Den hästen jag har nu åker helst utan mellanvägg. I min...
2
Svar
20
· Visningar
3 765
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 423
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp