Brännmärkning?????

L

Lillis36

Hej. Vet inte om de e rätt ställe ja skriver på men gör ett försök iafl. :banana:
Har en ponny hemma som har en brännmärkning mitt på halsen Q7 på halsen. Å då menar ja inge lite märkning som typ travhästar har utan den e rätt stor.
Samt en fyrkant me ett B i mitten å den sitter på vänster baklår. :confused:
Han är en import från nederländerna så vi har inte direkt någon info om honom.
Så ja tänkte att man kunde börja här å se om de e nån som kan hjälpa mig me de hela.
Vore tacksam för de lilla svar man kan få :idea:
Mvh Lillis Å Silver :bump:

Sv: Brännmärkning?????

Han e skimmel. Å 11 år så nu e han ju mera vit än grå.

det skulle inte kunna vara en lipizzanare? bara en tanke, dom har väl en del konstiga märkningar...

Har absolut ingen aning om de. vet bara att han e importerad från Nederländerna..

*Christine* skrev:
det skulle inte kunna vara en lipizzanare? bara en tanke, dom har väl en del konstiga märkningar...

Våran lipizzaner har ingen märkning!

Märken på lår/skank brukar väl ges när de exporteras? Men vad som betyder vad kan jag inte bidra med...

Lillis36 skrev:
Har en ponny hemma som har en brännmärkning mitt på halsen Q7 på halsen. Å då menar ja inge lite märkning som typ travhästar har utan den e rätt stor.

Ibland när hästar exporteras och ska transporteras långt så märker man dem med något nummer för att hålla reda på dem under transporten, så att man vet vilken häst som ska vart. Men de hästar jag sett som fått såna märken, då har de rakat in numren på ryggen/sidan. Att brännmärka av den anledningen verkar lite väl drastiskt, men det kan vara en gissning?

Hmm, kanske ska fråga hur hästen ser ut då också för att kunna utesluta om det inte är någon Camargue... såg att det var ponny nu (snurrig), då kan det stämma.
Du har inte något kort?

Senast ändrad:

Kanske en Criollo? De är ca 145 cm i mankhöjd och de brukar sälja skimlarna till Europa från sydamerika. Har hört att de kommer med last till holland bland annat. de brännmärker ofta Criollos. Har du foto på hästen?

Liknande trådar

Avel Red ett jättefint och välutbildat sto idag :laugh: Hon är (enligt mitt ögonmått!) ca. 152 cm i mkh och enligt uppgift född 1995 i...
Svar
4
· Visningar
1 613
Z
Avel Min första häst skall ha varit en Oldenburgare fårn Tyskland, men tyvärr kom han via hästhandlare så jag vet igentligen inget om honom...
Svar
4
· Visningar
1 943
Senast: KickiH
·
Avel Hoppas någon orkar/har lust att hjälpa mej! Satt och lurade runt och kollade lite på allbreedpedigree - parallelt med att jag kikade...
Svar
5
· Visningar
2 087
Senast: Marna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama