bränna mer på påbörjad skiva

M

Majjijann

sitter här och ska bränna lite saker.

öppnar Nero och kan bara hitta att man kan 'skapa data-cd'

om jag gör det och försöker bränna på en skiva jag redan bränt lite grejer på säger den att jag itne kan det för den är inställd på att det ska vara 'tom skiva'.

hur gör jag för att bränna mina saker på min redan påbörjade skiva??
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

Att bränna saker på en redan påbörjad data-CD kallas för multi-session. Skivan får inte vara stängd, då går det inte.

Vad har du för Nero? De nyare varianterna med tjusigt utseende (heter det express eller något sådant tro?) har en tendens att jävlas med mig, men den gamla gör oftast som jag vill.

/Ida
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

när jag brände det första på skivan klickade jag i rutan där det stod att det skulle gå att bränna mer senare.

man vadå? ombrännbar skiva? jag vill inte ta bort det som finns på den, jag vill bara lägga till lite mer.
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

Nero express 3 SE heter den så det är väl den som jävlas :mad:

när jag säger att den ska bränna och stoppar i skivan kommer det upp en ruta där det står 'skivtyp i brännaren: tom' det borde väl gå att ändra. eller kan man nånstans säga att man inte vill skapa en ny data-CD utan göra en multisession eller vad det nu kan heta :angel:
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

Ok, tar och förklarar hur jag gör. Nero 5 burning rom som följde med min brännare.

Använder Nero Wizard.
Första rutan: väljer CD (har ingen annan brännare)
Andra rutan: Kompilera en ny CD
Tredje: Data-CD
Fjärde: Fortsätta befintlig data-CD (multisession)
Femte: Avsluta

Sedan måste man sätta i den skiva man vill bränna mer på, för att den ska kunna kolla vilka spår som redan finns på den. Om skivan inte var i från början så får man här klicka på Uppdatera, sedan ok i den nya rutan. Lägger till filer, sedan bränner man.

Det är åtminstone såhär det ser ut i min version, nyare versioner lär väl antagligen se lite annorlunda ut.

Hoppas något av det kan hjälpa dig.

/Ida
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

njae det hjälper ingenting faktiskt :(

när jag öppnar nero kan jag välja data, musik, video eller kopiera hela skivan, skivimage eller sparat projekt finns också.

då måste det bli data, jag vill bränna lite bilder och ett par worddokument. närjag har valt det kommer jag direkt till fönstret där jag ska lägga till de filer jag vill bränna ner. hittar ingenstans där man kan säga att man vill göra något annat än skapa ny skiva.


:devil: att jag var tvungen att ha så bråttom att bränna det första :mad:
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

har aldrig brännt några multisession-skivor. men jag gissar på att man gör så här: välj "data". när nero burning rom-fönstret kommer upp trycker du på mappen med en grön pil på. sen väljer du skivan du ska fortsätta bränna på. då borde det gamla som ligger på skivan komma upp. och då är det bara att lägga till det du ska lägga till. om det funkar som jag tror vill säga. :)
 
Sv: bränna mer på påbörjad skiva

:cool:

så simpelt och urlöjligt.

innan försökte jag med att sätta i skivan innan jag klickade på bränn, och efter jag klickat på bränn.

om man är så pass smart att man sätter i skivan innan man öppnar Nero fattar den vad som är på g :cool: löjligt simpelt.

men det funkade iaf :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
977
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp