Bränna i Nero???

EnPerson

Trådstartare
När jag ska bränna i Nero, så är jag inne där det står "ny kompilering". Där kan jag välja mellan Dvd-rom (ISO), Dvd-kopia, dvd-video, dvd-rom (start) dvd-rom (UDF och dvd-rom (ISO/UDF).

Vad ska jag välja? Ska bränna tille en dvd-r skiva. Ska funka att spela upp i dvd-spelare såklart.

Och vad är skillnaden på multisession och inte?

Tacksam för svar :)

Mvh Lina
 
Sv: Bränna i Nero???

Vad är det för filtyp du ska bränna?
Vad gäller multisession tror jag det innebär att du kan lägga till fler filer senare, alt. uppdatera de som redan ligger på skivan. Tror dock inte alla spelare kan läsa multisession utan upptäcker bara den första, oredigerade versionen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bränna i Nero???

Jag lånar tråden lite om det går bra.....
Brukar bränna i "ISO" funkar i 2 av våra dvd här hemma, men inte i dom övriga och hos andra (lite lite äldre) var är de för fel? Vill kunna se filmerna i mitt rum ju:D

Tacksam för svar!!!!
 
Sv: Bränna i Nero???

Jag lånar tråden lite om det går bra.....
Brukar bränna i "ISO" funkar i 2 av våra dvd här hemma, men inte i dom övriga och hos andra (lite lite äldre) var är de för fel? Vill kunna se filmerna i mitt rum ju:D

Tacksam för svar!!!!

Skaffa bättre skivor, eller nya DVD-spelare. Spelarna blir tyvärr rätt snabbt sämre på att kunna läsa skivor.
 
Sv: Bränna i Nero???

Kan, förutom det Stalker skriver, vara så att spelarna "kräver" antingen +R eller -R (kommer inte ihåg vilket av dem det är just nu, men testa det du inte har hemma nu ;) )
 
Sv: Bränna i Nero???

Kan, förutom det Stalker skriver, vara så att spelarna "kräver" antingen +R eller -R (kommer inte ihåg vilket av dem det är just nu, men testa det du inte har hemma nu ;) )

dvd-r är det som gäller +r är egentligen bara för datorer.

om hon får problem med att bränna dvd-video, så kjan cd-svcd vara en lösning, nero kan inte koda om allt till allt

min nero kan t.ex numera inte längre koda om alla mp3....;) urk
 
Sv: Bränna i Nero???

Men asså, jag kan se dom på 2 av DVDerna här hemma.. Men itne hos kompisar eller den på mitt rum... Förstår inte varför den inte funkar? Hur gör ni när ni bränner i nero? Jag använder skivor med DVD+RW och filmerna är avi filmer....

Någon som vet hur jag sak göra? (det som står bland dom första inläggen funkade inte för mig?)
 
Sv: Bränna i Nero???

Men asså, jag kan se dom på 2 av DVDerna här hemma.. Men itne hos kompisar eller den på mitt rum... Förstår inte varför den inte funkar? Hur gör ni när ni bränner i nero? Jag använder skivor med DVD+RW och filmerna är avi filmer....

Någon som vet hur jag sak göra? (det som står bland dom första inläggen funkade inte för mig?)

Använd inte +RW. Skaffa några DVD-R. +R fungerar även de i de flesta spelare, men väldigt få tar RW av något slag.
 
Sv: Bränna i Nero???

när du bränner, konverterar du till mpeg format, eller bränner du avi filerna direkt?
vissa dvd kan läsa avi filer och andra inte
 
Sv: Bränna i Nero???

Jag bränner som dom är, avi filer.. hur ändrar man om till de andra ? (:
 
Sv: Bränna i Nero???

Använd inte +RW. Skaffa några DVD-R. +R fungerar även de i de flesta spelare, men väldigt få tar RW av något slag.

Men när filmerna är små (699 mb) så bränner jag dom antingen på cdskiva eller så bränner jag 5-6 st på en dvd+rw. Och ingen utav dom funkar i min dvd och det är CD-r på cdskivan ?
 
Sv: Bränna i Nero???

Då är det att inte DVD-spelarna har stöd för AVI helt enkelt, eller åtminstone inte för den codec som filmerna är komprimerade med.
 
Sv: Bränna i Nero???

Jo när du ska bränna så döp om filen där det står .avi döp om den till .mpeg4 hoppas det funkar annars så är det nog din dvd spelare som är slut.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Alltså, jag ska bränna mina bilder till en datadvd. har fungerat förut, men nu helt plötsligt fungerar det inte, jag vet inte vad jag...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: MinIan
·
L
IT & mobiler Hej allihopa! Har en liten (dum) fråga! Tänkte bränna några musik-cd:n att spela i bilen. Vilken sorts skiva (cd-r, cd+rw, dvd+r o...
Svar
3
· Visningar
2 173
Senast: Tjôta
·
IT & mobiler Jag har brännt massor av DVD utan problem, plötsligt funkar inte en viss sorts skivor. Jag har använt exakt likadana tidigare utan...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Baka_kun
·
I
IT & mobiler Jag ska bränna över filmer på skiva som jag har nedladdade på datorn. Har DVD-R skivor, men vilket val gör man på Nero? Skapa...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp