Bränna .avi

Itchie

Trådstartare
Tänkte bränna ett gäng avsnitt ur en tv-serie (ligger på hårddisken) så jag kan se dem på tv via dvd-spelaren. Eftersom filerna är på runt 300 MB/st (ung 1 tim speltid) trodde jag att det skulle få plats många på en dvd-skiva. Icke sa Nicke: det får plats två... Använder NeroVision. Går det att komprimera eller är det så här det är? 63 avsnitt kan jag inte köpa skivor till :cry: .
 
Sv: Bränna .avi

När du har lagt in din första avsnitt så klicka på knappen "More>>" och sen "Video option"

Välj där fliken "DVD-Video" och sedan finns det en pulldown meny som heter quality setting. Väljer du "Super long play" så ska du få in 360 minuter på en skiva fast kvaliten blir inte så bra men kanske helt godkänd för att se (Kanske motsvara kvaliten på en VHS band)

Välj sedan ok

Du får då upp en fråga om detta ska vara standard, välj nej för du kanske glömmer ändra det nästa gång du vill bränna något annat.

Nu borde du få in en del extra avsnitt men om det är bra kan jag inte svara på :)
 
Sv: Bränna .avi

Kan det inte vara vettigt att bränna avsnitten som data (i.e avi-filer), om dvd-spelaren klarar det?
 
Sv: Bränna .avi

Köp en mediaspelare typ Pinnacle Showcenter, eller dra en s-vhs kabel Dator > TV helt enkelt.

Göra om .avi till DVD format = kass kvalitet.
Försöka spela .avi från DVD funkar i teorin på de flesta, men i praktiken får man fajtas med massor av inkompatibilitetsproblem och skit.
 
Sv: Bränna .avi

jag har 12 elr 13 program på en enda skiva. men jag vet inte hur det är bränt dock för jag har fått dem. men går det så borde det där ju också gå? min serie är ca 40 minuterlånga program. så det går.. på nått sätt!! jag har inte kass kvalitet heller det är typ lika bra som när jag kollar på min köpa skiva!
 
Sv: Bränna .avi

Nja det bero inte på vad för operativsystem du har utan om ditt grafikkort har ett TV-OUT
 
Sv: Bränna .avi

Jag har ett GeForce FX 5500 med TV Out, men det fungerar inte ändå. Enligt felsökningen beror det på att XP Home Edition inte stöder dubbla bildskärmar...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en DVD-spelare (till tvn) som kan läsa .avi filer. När jag bränner avi-filer på CD (dataskiva, i windows) fungerar de bra att...
Svar
4
· Visningar
3 667
Senast: Stalker
·
IT & mobiler Håller på och bränner mina talrika filmfiler på cd för att skapa lite plats på en överfull hårddisk. Ett gäng av dem är dock över 700 mb...
Svar
3
· Visningar
827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp