Bråk i stallet, hur ska jag göra?

Sv: Bråk i stallet, hur ska jag göra?

Jag tycker att det är bra att du ska flytta, verkar ju jättejobbigt med en massa utbrott hela tiden. Med tanke på att den andra stallägaren är en av dina bästa kompisar skulle jag nog tom flyttat även om den nuvarande stallägaren inte vore så jobbig - roligare i stallet om man har folk som man verkligen gillar omkring sig :)

Har ingen koll på det juridiska, finns ju risk att hon kräver tre månader av dig också och hävdar att ni visst kommit överens om det! Jag skulle nog erbjudit henne en månad isf, känns ganska rimligt.

Som kommentar till att flera anser det jättekonstigt att stallägaren har åsikter på hur man skor sin häst måste jag faktiskt säga att jag tycker att det är helt ok så länge det framgår innan man flyttar dit. Där jag är inackorderad är det inte tillåtet med skor, men det var också bland det första stallägaren påpekade när jag ringde och hörde mig för om stallplats. Det är även skrivet klart och tydligt i kontraktet. Finns ju andra stall om man inte är överens med stallägaren. (Men i ditt fall verkar det ju som om hon lägger sig i allt möjligt + att barfotakravet kom efter att du flyttat dit.)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
803
Senast: Sassy
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 429
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 807
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp