brännesler

R

Ruggifer

Hej! Har hört att det är väldigt nyttigt med torkade brännässlor. Hur länge ska dom torkas? Vad hjälper dom mot?
:bump:
 
Det räcker med att du torkar bladen så att dom sedan kan smulas ner i fodret... Men jag minns tyvärr inte riktigt vad det är bra för... :angel: Sorry... Ändå har jag haft en häst som åt nässlor! :crazy:
 
Nässla är en ört som är rik på järn och Vitamin C, fungerar som ett tonikum och som är stärkande för hästar. Nässla är en blodcirkulations stimulans och en väldigt bra blod rengörare. Det betyder att det här är en utmärkt ört att ge för symptom som artrit, reumatism och fång.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 987
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
698
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 512
Senast: SiZo
·
Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp