Bra zoo-affär (hamster)?? Sthlm-omr.

P

potion

Ska äntligen köpa en ny hamster. :banana: Hade kontakt med en uppfödare tidigare men nu har jag inte hört nåt på ett par veckor, så det får bli en "zoo-hamster".. :D

Vet ni någon bra zoo-affär i Stockholmsområdet? Med 'bra' menar jag där personalen ser till djurens bästa och är kunniga, och djuren är friska och välskötta.

Mycket tacksam för svar!

Mvh, potion - snart :love: hamsterägare igen.. :)

Sv: Bra zoo-affär (hamster)?? Sthlm-omr.

Det finns ett flertal hamsteruppfödare i Stockholmsområdet varför då gå till en djur affär? Tycker att det är mycket bättre att köpa hos uppfödare.

Jag har nog haft otur isf... Får väl försöka igen då...

Men en grej bara.. Köper inte zoo-affärerna sina hamstrar från uppfödare? Så om det är en bra uppfödare (har iofs fått för mig att samtliga uppfödare är seriösa och bra) som säljer till en zoo-affär så borde det väl egentligen inte vara någon skillnad? :confused: Iofs slipper de lite av stressen om man köper direkt från uppfödaren, men i övrigt? :confused:

potion skrev:
Jag har nog haft otur isf... Får väl försöka igen då...

Men en grej bara.. Köper inte zoo-affärerna sina hamstrar från uppfödare? Så om det är en bra uppfödare (har iofs fått för mig att samtliga uppfödare är seriösa och bra) som säljer till en zoo-affär så borde det väl egentligen inte vara någon skillnad? :confused: Iofs slipper de lite av stressen om man köper direkt från uppfödaren, men i övrigt? :confused:

Zoodjur kommer oftast från grossister där de paras hej vilt så nej, det är oftast inte bra djur.
Satsa på en uppfödare istället! :bow:

"Grossister"?? Fy attan, det låter äckligt! Jag letar vidare...
Nån som vet nån uppfödare som har ungar just nu? =S

potion skrev:
"Grossister"?? Fy attan, det låter äckligt! Jag letar vidare...
Nån som vet nån uppfödare som har ungar just nu? =S

Precis...
Har du kollat hamsterföreningens hemsida? Har tyvärr inte adressen men iaf...

Mmm.... har kollat den sidan och mejlat / ringt till uppfödare... Antingen har de ingen kull just nu, eller också har de långhår... Jag vill ju ha korthår! :smirk:
Har ett alternativ (kanske)... en kollega har köpt både råttor och kaniner från en kvinna och hon har ev. guldhamstrar också. *håller tummarna*

Här är adressen;
HTML:
http://hem.passagen.se/hamsterforeningen/

Jag här efter på hamsterlistan om det är någon i Stockholm av uppfödarna som har hamsterungar som snart är redo att "flyga" ur boet :)

potion skrev:
Mmm.... har kollat den sidan och mejlat / ringt till uppfödare... Antingen har de ingen kull just nu, eller också har de långhår... Jag vill ju ha korthår! :smirk:
Har ett alternativ (kanske)... en kollega har köpt både råttor och kaniner från en kvinna och hon har ev. guldhamstrar också. *håller tummarna*

Här är adressen;
HTML:
http://hem.passagen.se/hamsterforeningen/

Ok. Hoppas hon har då :)

Stollan skrev:
Jag här efter på hamsterlistan om det är någon i Stockholm av uppfödarna som har hamsterungar som snart är redo att "flyga" ur boet :)

Aha... har du kontakter där? :idea:
:bow:

Det är så när man är med på en hamsterlista där dom lite större och aktiva hamsteruppfödarna finns :)
Jag PM:ar dig henne nummer och e-postadress då det räknas som reklam.

Stollan skrev:
Det är så när man är med på en hamsterlista där dom lite större och aktiva hamsteruppfödarna finns :)
Jag PM:ar dig henne nummer och e-postadress då det räknas som reklam.

Tack igen för hennes mail-adress! Tyvärr så verkar det som jag får vänta på min hamster... :( Verkar vara svårt att få tag i en sobel / grå korthår hona... Ja ja.. den som väntar på nåt gott.. hrmm.. så att säga... :smirk:

// potion

Ok, du skulle ha en speciell färg och specifik hårlag.
Då kan man få vänta länge.
Hade varit liten aningens lättare om jag visste det och sobel har oftast inte zooaffärer alls (en enda gång har jag sett en sådan och köpt men grossitsdjur lever inte alltid så länge och denna levde bara i 4 månader.
Då skall du veta hur svårt det är att få en mörkgrå hamster.

Tack vare mejladressen jag fick av dig, så har jag en sobel, korthår på gång! :) Men det har inte skett någon parning än.. Hur länge går de dräktiga och när lämnar ungarna mamman? =S

Dom brunstar var 4:de dag och går 16 dagar dräktiga.
Sedan så är dom reda att flytta vid 4 veckors ålder.
Det går med andra ord rätt fort när det är guldhamstrar.

vad roligt att du ska köpa hamster:) köpte en svart guldhamster för några veckor sedan från en uppfödare!!han är den sötaste dom finns!! köpte honom av Tomas Halld´n...

Det vet jag vem det är :)
Han startade upp sin uppfödning rätt nyligen igen.

Stollan skrev:
Det går med andra ord rätt fort när det är guldhamstrar.

Jepp... här går det undan! Hon som jag fick mejladressen till, vill sälja honan hon ska para med! :) Och hon (hamstern alltså) är silvergrå umborous och 5 månader gammal.. :love:
:bow: Tack Stollan!
*trallar* Jag ska få en hamster.. jag ska få en hamster!
Eller.. tja.. köpa, men ändå... Oooooiiiiihhhiiiiiiii!!!!! :banana:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar