Bra vintertäcke?

C

Catinca

Det är med lite bävan jag lägger upp den här tråden. Jag vill INTE starta någon diskussion om täckets vara eller inte vara.
Vad jag vill är att få tips på bra vintertäcke som håller hästen tillräckligt varm och torr.

Hästen är ett delvis klippt halvblod och täcket skall på ute när det är som kallast (bor i södra sv. så "kallast" är inte -25)

Jag har goda erfarenheter av sveatäcket med halvhals. :) Min häst, som får bogskav av det mesta, kan ha detta utan att få skav. Det är tåligt och har bra passform dock något tungt. De elastiska gjordarna är suveräna.

Horseware utetäcke som är fodrat..kanonbra. Tyvärr ganska dyra. Ligger dock kanonbra. De har flera modeller men de flesta är bra tycker jag. :)

Jag tycker att Svea Outdoor Mellan med halvhals är super men lite tungt dock. Men passform och allt är bra. Är jättenöjd.

Har ett HorseSaver som jag beställt nu i år och hittils är jag nöjd. Dock inte använt det många gånger än.

beror ju å var i södra du bor..jag bor längst ner vid havet och med de vindarna vi har fryser norrlänigarna när de kommer hit :cool:

Weather beeta
horsewere

är ju kanon täcken som man ha i FLERA år....
Annrs tycker jag om eventtäcket jag har oxå,de har bara hängt med i tre år än,så de vet jag inte hur bra de hller än..verkar lovande iaf

Tack för att ni delade med er av era "täckeserfarenheter"!
Jättesnällt! :bow:

Horseware bästa utetäcke jag haft. finns i flera olika modeller och tjocklekar.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
978
Senast: ako
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2