Bra tips på lösgörandeövningar

C

Canoó

Hoppas jag lägger det här rätt nu. Min häst har stått som sjukHerre sen början av Juni och är nu riden ca 1 månad. Med mycket stillhet kommer stelhet.

Nu har jag en Herre som är jättestel i framdelen framförallt i frambenen.

Skulle vilja ha tips på bra övningar som hjälper mot stelhet. Ska självklart ta hjälp av en instruktör men vill ändå ha tips från andra håll.
Även pratat med kiropraktor som kollade på hästen igår och han har inte ont någonstans.

Alla tips är välkomna =)

Sv: Bra tips på lösgörandeövningar

"Mini serpentiner" är jätte bra, öppnor & slutor och bakdelsvändningar. Även mycket volter i varierad storlek.

Hoppas allt löser sig för er & din häst blir mer rörlig :)

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 673
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: super
·
Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 329
Senast: Noranovala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar