Bra täcke i stl 105

PopcornPlayer

Trådstartare
Jag är ute efter ett utetäcke m bra halvhals (dvs inte en lappjävel över manken som viker sig åt fel håll) eller en bra helhals (somexempelvis hööks billiga vintertäcke som man kan köpa lös hals till) i stl 105. Önskvärt är ca 100-150g foder. Någon?
Jag har hittat utomlands, men inte här.

Sv: Bra täcke i stl 105

Jo, jag har spanat på ett Rhino Wug, men det blir ju till o beställa från utlandet då ändå.

Jo, självklart finns det Åf här, jag bor nästan granne m Butiken i stallet. Däremot är det rätt mkt billigare o beställa utomlands ifrån. :)

Horseware är de enda täcken jag tycker sitter vettigt på min lilla b-ponny.

Har bytt ut hela hennes garderob mot amigotäcken. Hon hade förut 105 på andra täcken men har räckt bra med 100cm på horsewares. Har dock bara amigo och rambo till henne så vet inte om rhino blir mindre.

Varför köper du inte bara det billiga från hööks då med helhals? HW är jättestora i storleken, i alla fall till småttingarna. Tror jag har 90 eller 95 på mina, som vanligvis drar 105.

Horsewares översättningstabell är vansinnig i de mindre storlekarna.

Normalt sett är 4'6" samma som 105 cm, men Horseware översätter det till 90 cm.

Min stora shettis hade 105 i andra täcken och 4'6" i Horseware. Min lilla shettis har 85-95 i andra täcken, 3'9" går med nöd och näppe att ha på honom utan att det är för stort.

HW är överlägset bäst!! Bucas god tvåa på passform men jag hatar deras knäppning fram. Våran ena ponny som normalt har 105 i strl har 90 (4,6") på HW o den andra som brukar ha 115 har 100 (5,0")på HW.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 768
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 945
Senast: Camigween
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 785
Senast: Wembley
·
Utrustning Jag har alltid haft hästar med lite bredare hals och bog vilket gör att trots att min nya stjärna har samma storlek som änglahästen han...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama