Bra säng till bra pris?

misan

Trådstartare
Nu när sonen sover hos oss lite då och då och dessutom ett småsyskon är på väg började vi fundera på om man kanske skulle byta 160-sängen, som köptes när vi bodde trångt, till en 180 säng. Det är ju en hel del reor nu, men tänkte spara lite tid från att åka runt i alla affärer och först kolla lite med er om det finns nåt ställe som är riktigt bra/inte bra?
Vi spanar lite på Mio som har flera dubbelsängar till bra pris, nån som har från dem? Den Ikea-säng vi har nu har blivit rätt nerlegad på de 6 år vi haft den, håller sängar inte längre eller är det bara våra som blivit halvdåliga redan?

Sv: Bra säng till bra pris?

Vi har också ikeasängar som blivit slitna. Sambos säng (vi har två 90-sängar underst) är precis sned, han ligger och sover i nerförsbacke :p
Våra är visserligen lite äldre än era men nä, vill nog inte köpa ikea igen.

Vi tänkte lite själv lite i billighetstankar innan vi köpte våra sängar. Men, efter mamma hade problem med sin ikeasäng (helt nedsjunken efter 2 år och ikea vägrar godkänna reklamationen. Annan historia, men mor vann!)

Jag rekommenderar er starkt att åka till en sängbutik. Känn och kläm!
Be om hjälp! Efter vi provlegat ungefär 10 sängar mellan 3500 kr till 25 000kr/st och funderat lite på saken, så hamnade vi på 7000kr/st (90 sängar! Så 7000*2) i från sängjätten. Men ack, jag har aldrig sovit så gött. Mina rygg & höftproblem är bättre och sambons krångliga nacke har aldrig varit bättre!

Titta inte bara på prislappen!

Senast ändrad:

Vi har haft våra IKEA-sängar sedan 2003, och är fortfarande jättenöjda. Men antingen är vi kanske inte så känsliga ;) eller så har vi kanske haft tur?

Våra sängar ifrån Ikea har inte heller hållt något vidare. Vi fick reklamera de första vi hade efter något år men ändå bytte jag ut min för några år sedan. Sambon har sin kvar men gnäller på ont i ryggen istället och gjort så i flera år :angel: Vi köpte våra för nio år sedan och jag bytte ut min för ungefär tre år sedan.

Jag köpte min nya säng ifrån Jysk och jag är verkligen jättenöjd. Vi har kvar sängramen och sedan har vi så att man kan höja huvudänden så det är ju bara själva madrassen+bäddmadrass som jag har köpt ny.

Fundera på vad ni verkligen vill ha och fixa barnvakt. Man behöver verkligen kunna provligga ordentligt utan en liten som pockar på uppmärksamhet. Provligg så som ni faktiskt ligger hemma. Många gör ju misstaget att provligga med jacka på på rygg medans de i själva verket ligger på mage mestadels (vanligtvis utan jacka :angel:) och då blir det ju fel.
Vissa ställen har ju garanti, att man får lämna tillbaka om man inte är nöjd efter en viss tid och det är ju guld så att man verkligen får testa ordentligt hemma.

När jag började få rejält ont i ryggen som ca 16-åring köpte mina föräldrar mig en bra säng. Provade massor av sängar av varierande kvalitet och fastnade för en för 12000 (105 cm) om jag minns rätt. Den är fortfarande precis lika skön, sisådär 15 år senare. :love: Helt klart ett riktigt bra köp.

Prova massa sängar!!!

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 961
Senast: hastflicka
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: Pancakes
·
Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 969
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka