Bra ryttarövningar, avsuttna

Lilla_Gubben

Trådstartare
Jag har inte hoppat på flera år och har fullkomligt tappat känslan :(. Jag blir liksom för upprätt i sadeln i sadeln i språnget och när jag försöker fälla fram överlivet så åker liksom skänklarna bak och det finns ingen balans alls och lille hästen studsar iväg, fullt förståeligt då någon killar honom i ljumsken :/. Finns det några bra avsuttna övningar att ta till för att träna upp rätt muskelgrupper?

Har tyvärr inga tips på avsuttna övningar men hur är det när du står i lätt sits? Har du balans där?
Tror du att det kan vara en kombination av styrka och balans? I så fallkan du träna ganska lätt genom att stå mycket i lätt sits.
En övning som ger mycket i så fall är att hissa upp stiglädrena så att du nästan sitter som en jockey och stå i lätt sits. Jag skrittade ut så med min förra häst som var stabil, brukade då ha ett mål att jag skulle stå dit och sedan satt jag ner till nästa mål och höll på så hela ridturen. Går även att göra i trav och galopp. :)

Liknande trådar

Hoppning Jag är inte nöjd med min sits i hoppningen, så skulle behöva tips på hur jag kan träna den och få en starkare, stabilare sits. En del...
Svar
15
· Visningar
2 808
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
690
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
422
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama