Bra ridkläder?

pulkaskurk

Trådstartare
Är det någon som har bra förslag på snygga bekväma BRA ridkläder?

Har just nu i min ridklädesgarderob:

Ridbyxor från Cavallo och Pikeur
Ridväst från Cavallo och Kyra K
Ridjacka från Kyra K och Pikeur

men jag känner mig inte riktigt nöjd med kvalitén dem känns billiga i materialet och så bra passform men resten då? dem känns inte riktigt 100% när jag använder dem. Är det någon som har förslag på helt galet bra ridkläder? Så får ni VÄLDIGT gärna dela med er av dem!

Sv: Bra ridkläder?

Okej tack i vilken affär hittar man dem? Jag har ju min gamla hästaffär som jag alltid handlat i men dem har bara Pikeur, Cavallo och Kyra K så :( Har noll koll på andra ridsportsaffärer :)

själv så bara älskar jag Pikeur och Eskadon!!:love:
sen har jag börjat köpa lite skaker från KingsLand (har för mig att det heter så..jo det gör det nog..:p ) och det är kanon bra!

personligen gillar jag montain horse (stavning?)

eriica-o21 skrev:
personligen gillar jag montain horse (stavning?)

ahh JUSTE!
har ett par ridbyxor av det märket! bara :love: dem!
shit glömde bort det helt och hållet hihi *tack för påminnelsen*

Hmm okej jag vet inte vad jag gör med mina kläder men Mountain Horse har jag väldigt dålig erfarenhet av iaf. Men vad är KingsLand eller vad du skrev? Har du någon länk eller affär där dem finns?

Mountain Horse har välldigt bra kvalite på sina kläder tycker jag, dom är även såå sköna, spec jackorna.
Sen finns ju som någon sa eurostar, ridbyxorna har jag iaf och dom gillar jag:love: Sen gillar jag även Pikeur, som du sa du inte gillade.

Och så har jag ett antal jackor från Kyra K, och t-shirtskjorta som du även sa du inte gillade:p Men som jag ÄLSKAR. Sen finns ju märket piaffe, dom har med skitsnygga kläder, har en sån tävlings väst:d

Jadu vad finns det mer fär kläder, ridbyxor jacon är väl helt okej, men mountain horse är skönare:p

Förövrigt är min kompis i Spanien nu, och köper massa hästgrejjor, VADÅ AVIS?

Senast ändrad:

Josephine skrev:
Mountain Horse har välldigt bra kvalite på sina kläder tycker jag, dom är även såå sköna, spec jackorna.
Sen finns ju som någon sa eurostar, ridbyxorna har jag iaf och dom gillar jag:love: Sen gillar jag även Pikeur, som du sa du inte gillade.

Och så har jag ett antal jackor från Kyra K, och t-shirtskjorta som du även sa du inte gillade:p Men som jag ÄLSKAR. Sen finns ju märket piaffe, dom har med skitsnygga kläder, har en sån tävlings väst:d

Jadu vad finns det mer fär kläder, ridbyxor jacon är väl helt okej, men mountain horse är skönare:p

Förövrigt är min kompis i Spanien nu, och köper massa hästgrejjor, VADÅ AVIS?

Alltså jag gillar Pikeur och Kyra K å så men dem känns liksom så dålig kvalité vet inte vad jag ska ha? har provat på typ jacson å hööks å sånt men dem e ju ännu sämre. Finns det ingenting i ridutrustning som motsvarar Gucci Prada MaxMara när det gäller ridkläder för jag vill iaf vara snygg på hästryggen även om jag bara ska ut å lufsa i skogen som att jag vill att dem ska vara funktionella. Har du nåt tips på vilka modeller som e bra hos Mountain Horse då? Jag kanske bara har köpt fel modeller?

MH är inte bra.... Allt jag haft därifrån har gått sönder efter någre veckor.

Jag använder bara Pikeur ridbyxor, tror faktisk inte det finns bättre än dom. Möjligtvis kan du testa HGs klädkollektion. Kingsland har också bra kvalitet, har lite grejer från dom och är väldigt nöjd.

då kannske mh inte är det riktigt du söker :rofl: det duger bra, men alltså kannske inte bästa kvalitén,men Jw har snyyyyga grejjer i allafall :P

Centaur skrev:
MH är inte bra.... Allt jag haft därifrån har gått sönder efter någre veckor.

Jag använder bara Pikeur ridbyxor, tror faktisk inte det finns bättre än dom. Möjligtvis kan du testa HGs klädkollektion. Kingsland har också bra kvalitet, har lite grejer från dom och är väldigt nöjd.

Hmm det kanske är så har också fått känslan av att Pikeur är bland det bästa man kan hitta... får väl börja tillverka egna ridkläder då som är ÄNNU bättre :)

för mej är pikeur outstanding i ridbyxor.
Kyra har en del bra saker men upplever ofta att tröjorna tappat form , spec i armarna.. eller så är de jag som misshandlar dom .

musto har mycket fina saker av väldigt bra kvalite. Men dom är inte renodlade hästkläder ( du kan hitta segelkläder mm där)men väl värda.

FT_ryttare skrev:
för mej är pikeur outstanding i ridbyxor.
Kyra har en del bra saker men upplever ofta att tröjorna tappat form , spec i armarna.. eller så är de jag som misshandlar dom .

musto har mycket fina saker av väldigt bra kvalite. Men dom är inte renodlade hästkläder ( du kan hitta segelkläder mm där)men väl värda.

hehe okej jag vet kanske inte vad man ska förvänta sig av ridkläder då för visst Pikeur är överlägset i det mesta men dem känns fortfarande inte tillräckligt bra.

Jo jag vet att Musto är bra grejjer tävlar själv båtracing och har en pappa som tävlar segling så :) men passar dem så himla bra till ridning då? Nu i vinter har jag bl a ridit i en Canada Goose jacka men den känner man ju inte är riktigt anpassad för ridning är lite stor lite klumpig inga sprund i sidorna och sådär. Men får väl kika förbi hos Musto eller Henri Lloyd eller nåt å se om dem har nåt som matchar ridmodet :)

Om du är på jakt efter Euro-Star ridbyxor har Häst och hundhuset samt Lyckås ute i Haninge (har mer än Häst och Hundhuset).

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt... 2 3
Svar
54
· Visningar
7 050
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 315
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 505
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025