Bra provisoriska stängselstolpar?

ginnies

Trådstartare
För bredare elband?

Någon som har tips på vad som kan vara BRA?

Har bra staket i grunden men så ibland vill vi stängsla av något eller någon hage en bit, lite snabbt och enkelt..har haft stolpar från franska elband men de är kass, plasten går sönder och stolparna vrids, inte alls beständiga som det lovades vid köpet.:mad:

Tips tas tacksamt emot. Kan såklart googla men litar mer på bukeinfo än annat på nätet.
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

Jag har stålfjäderpinnar som hållt i hur många år som helst. De funkar ju dock inte för bredare elband om det nu inte finns någon annan sort än den jag har.
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

Min erfarenhet av plaststolpar är att man inte ska förvänta sig någon vidare livslängd på dem, framförallt inte om de står ute året runt.
Jag har dock använt Börjes plaststolpar en hel del och de har även hållare för breda elband. De är varken bättre eller sämre än andra plaststolpar jag provat, men absolut tillräckligt bra.
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

För bredare elband?

Någon som har tips på vad som kan vara BRA?

Har bra staket i grunden men så ibland vill vi stängsla av något eller någon hage en bit, lite snabbt och enkelt..har haft stolpar från franska elband men de är kass, plasten går sönder och stolparna vrids, inte alls beständiga som det lovades vid köpet.:mad:

Tips tas tacksamt emot. Kan såklart googla men litar mer på bukeinfo än annat på nätet.

Jag köpte plaststolpar på lantmännen förra året ,de har metallspets och inte den där plastspetsen som alltid blir trubbig och mera är för engångsbruk.
Tycker de funkar jättebra att återanvända,i och för sej tar jag ner det på hösten och förvarar det inne.
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

Jag tycker de vanliga långa vita från Granngården är både bra och hållbara. De har ju en massa alternativ för olika typer av eltråd, rätt hundra att de passar även band?
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

Jag har stålfjäderpinnar som hållt i hur många år som helst. De funkar ju dock inte för bredare elband om det nu inte finns någon annan sort än den jag har.

Det finns alla möjliga och omöjliga isolatorer som man kan montera på stålpinnarna...
 
Sv: Bra provisoriska stängselstolpar?

Jag använder stålpinnar samt krysstolpar i plast.

Funkar bra.

Brukar köra med 2 trådar galvad järntråd underst och smalt elband överst ( som synlighetsmarkör).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp