Sv: Bra katt försäkring?
Jag har ärligt talat dålig koll på vad de täcker och inte täcker, men skriver lite ändå.
Täcka FIP, Fiv/FELv, en katt som är tänkt till avel visar sig vara steril eller dyl så man kan få ersättning, för idag är det väl så att man bara får ut om förmågan förloras? dvs att de måste ha fått ungar tidigare?
Information på nätet där allt står som faktiskt ingår i försäkringen, alla villkor för olika saker.. Det tycker jag är svårt o hitta iaf.
Och kanske infomration om sådant som försäkringen inte alls täcker.
När jag ändå babblar på om försäkringar, hur funkar det med kennel /katteri försäkringar i de olika bolagen?
Jag hörde nåt om man har X antal försäkringar i samma bolag så betalade man en standard summa i månaden?
Hur funkar det och vart kan man läsa om det?
Det hade varit trevligt om man kunde få ett eget konto där man kan logga in och kolla exakt på sina färsäkringar, när de tecknades,, vad de gäller för, kostnader osv.
Ahh en grej som jag hade gillat, jag betalar via autogiro, nåt som jag tycker hade varit bra, är om man kunde när man som helst känner för det, sätta in pengar på ett konto så man har som en pott, där f-bolaget drar pengar ifrån och när dom är slut, börjar dra på det vanliga bankkontot igen.
Någon som fattade vad jag menade.
För ibland har jag mer pengar ibland mindre och är dålig på o spara, och när man har mer pengar, kan man ju plandera för framtiden och betala lite i förväg, om du fattar.