kolblakkur
Trådstartare
Tänkte köpa mig lite hundböcker nu när det är rea Vilka rekommenderar ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Språk kvittar Vill mest veta mer om hur hundar fungerar, i huvudet dåPå svenska eller går det bra med engelska? Vad är du intresserad av för inriktning?
Horowitz tycker jag är både bra och intressant, Inside of a Dog och Being a Dog (Domestic Dog, Cognition and Behavior, en samling med flera olika forskare/författare är också jätteintressant, men inte skriven riktigt till samma publik som de andra kanske). Miklósi (Dog Behavior, Evolution and Cognition) är mycket mindre läsvänlig men väldigt intressant, boken lider dock lite av "ALLT ska få plats!". The Social Dog har jag på hyllan men har inte hunnit med än (och vid det här laget håller den väl på att bli gammal, det går så jäkla fort! ), jag tror den är bra... Brian Hare, the Genius of Dogs är rätt kul. Stanley Coren tycker jag skriver bra, både medveten om läsaren och intresserad av ämnet, How Dogs Think (gammal bok men bara man är medveten om det så kan man få uppslag där att leta sig vidare från). How Dogs Love Us (Berns) gillar jag, men jag vet inte om det är för att jag är intresserad specifikt av neurobiologifältet - den är populär dock, så förmodligen inte. What It's Like to Be a Dog är hans senaste, den har jag inte hunnit med än men jag tror den är väldigt bra!Språk kvittar Vill mest veta mer om hur hundar fungerar, i huvudet då
Per Jensen brukar ha referenser?Per Jensen är helt ok på svenska tror jag, men jag får erkänna att hans böcker driver mig lite koko... Jag tycker han förenklar forskning till en nivå där den blir förvanskad och ibland drar alldeles för långtgående slutsatser, plus att avsaknaden av referenser gör mig lite tokig.
Per Jensen brukar ha referenser?
Hundens språk och tankar har en lång referenslista nästan längst bak i boken. Jag har inte sett en enda bok av Per Jensen utan referenslista.Har han det? Jag har bara läst ett par av hans böcker (Hundens språk och tankar, och... Hunden som skäms kanske?), och där fanns det inga. Jättebra om det var undantag!