Bra hovslagare för bra pris?

J

Jevelin

Jag undrar bara vad ett rimligt pris för honslagare är? Eftersom jag snart ska skaffa häst och jag vet nästan inget om hovslagarepriser och så.. :( :cry:

Sv: Bra hovslagare för bra pris?

Hovslagare är nog det minsta som du behöver börja bekymra dej om. Fråga runt bland andra hästägare du känner - det vet. Viktigt att Hovslagaren är auktoriserad, bra om något går snett (finns på nätet). Ibland kan man få betala rätt i fickan och vissa kör öppet med kvitto, vilket känns bäst för mej. Upp med hakan!

Hejsan.

Ibland får man vara glad om man ens får en hovslagare! Det kan vara riktigt svårt att få tag i en bra och än mindre få behålla denne som "sin". Priserna kan variera, allt ifrån 300kr (bara verkning) till 1000kr (för skor runt om). Oftast så tar hovslagern även ut en milersättning om ni inte bor vägg-i-vägg.
Jag hörde med folk i stallet vilka hovslagare de hade, sedan satte jag mig och ringde runt, prövade en och annan innan jag hittade den hovslagaren som för mig känndes rätt. Priset visade sig ha ringa betydelse.

Lycka till!

Jag har världens bästa hovis :love: Han tar 975 för en vinterskoning med broddar och sulor, 875 för vanlig. Kanske dyrt, ja, men helt klart värt det!

Vår tar 700 kronor. Hon är kanonbra, utbildad, skor bra och är väldigt omtyckt av hästarna. Vi har haft henne i fyra år, det är därför hon är så pass "billig". Här är det hovslagar-brist så om de ville skulle de lätt kunna ta ut mer pengar.

Var noga med att hovslagaren har utbildning och är med i hovslagarföreningen. Annars skos hästen på ditt ansvar och det kan hända att inte försäkringsbolaget går in och täcker om hästen får problem efter skoning.

jag betalar 600 kr runt om med skor. Jag har haft samma hovlsagare i ca 5 år och är i stort sett nöjd med honom.

Betalar 290:- för skor i fram, men då får jag åka och hämta hovslagaren! 1 mil bort..

Jag betalade för vinterskor runt om, verkning, brodd och sulor drygt 1200. bara verkning 750 tror jag det var. Har hovisen "nästgårds" och tar inget för att slå tillbaka tappsko, bara ev kostnad för ny sko och han kan komma med ganska kort varsel

Världens bästa hovslagare, å trevlig också :) (åsså håller han oftast tiden också.. DET är ngt jag annars kan bli syrak på..)

Liknande trådar

Hemmet Eftersom vi på Buke har koll på livets bekvämligheter så undrar jag nu; -Bu och Bra reclinersoffor? Helst med skinnklädsel och...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: sthu
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 166
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar