Bra hoppböcker, tips tack!!

maria_b

Trådstartare
Jag skulle vilja inskaffa ett par böcker med tips på bra hoppövningar mm och där man kan hitta någon avståndstabell för alla kategorier ponny + häst! Det är värdelöst när jag hjälper till o håller lite "lektioner" eftersom jag alltid haft halvblod o bara kan storhästavstånd. Jag kan väl avstånden för D-ponny hyfsat men jag vill lära mig olika avstånd anpassat för olika övningar bättre. Samt att jag vill få lite idéer om övningar o banor mm. Därför vill jag nu ha ett par bra böcker med detta! Alltså även för hästar som kommit en bit i sin utbildning o inte bara unghästövningar, jag vill också kunna ha nytta av den när jag rider själv.

Så nu vill jag ha förslag på BRA böcker som innehåller detta samt länk till var det går att beställa. Tacksam för hjälp!!

Mvh maria

Sv: Bra hoppböcker, tips tack!!

Hopplära strömsholmsmetoden skulle jag rekomendera! Det finns mkt o bra övnigar i den. avstånd finns oxå me. :) Finns o köpa lite här o där.

Hoppning med Grana

Sen är det en bok skriven utav Anthony Paalman som är riktigt bra :) Vet ej vad den heter bara vem den är skriven utav. Innehåller övningar, hinderbansbygge avståndstabeller för alla olika mått och väldigt många övningar. Kanonbra bok.

(ser den några gånger ibland ute på tradera ;) )

Har själv dessa ich gillar dem skarpt. :)

Senast ändrad:

Oh, tack för tipset! Ska genast googla runt o se om jag hittar den på nätet!!

Kan du inte kolla vad den heter då?? Du vet inte var man kan hitta dem på nätet? Vad innehåller de mer specifikt?

Googlar du så får du fram masor om just A.P och vilka öcker det är. jag tror min heter Träna hästen för hoppning.

Sitter på jobbet så det är lite svårt att bara knalla hem och kolla i bokhyllan men som sagt:
Innehåller övningar, hinderbansbygge avståndstabeller för alla olika mått och väldigt många övningar. Kanonbra bok.

Hoppövningar för alla. Hästar som ska hoppas in, Övningar för gymnastikhoppning, övningar för att komma rakt på hindret, uppvärming med eller utan hinder. avståndstabeller, serieuppbyggnad hur man tränar den unga hästen, hur man tränar sig som ryttare hur man tränar den rutinerade hästen mm mm mm

Hoppning med Grana - innehåller övningar för såväl ryttare som häst unga som gamla. Fast jag tycker att A.P är mycket mer detaljerad och finns mer att ta ifrån.

Lycka till

Hittade en bok på tradera den som jag har..

49231200_1.jpg

Senast ändrad:

köp filmen strömsholms metoden- hopplära
den har jag, är super nyttiga övningar

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 282
Senast: Gumman123
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag kan ju inte vara ensam om det här. Att ponnyerna får rätt mat, rätt mängd etc. är jag jättenoga med. Jag väger, analyserar och...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 686
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar