Bra "hästjacka"/"gårdsjacka"/vad-jag-nu-ska-kalla-det?

bettysmatte

Trådstartare
Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med hästar och dylikt). Inte midjejacka - den måste gå nedanför rumpan. Och det är lite av ett problem, kanske, för rumpa och höfter är rätt breda :) ! Maxpris är gärna tusenlappen, men kan sträcka mig lite till för en riktigt vettig jacka. Reflexer på jackan är ett stort plus också. Något ni kan rekommendera?

Det är inte en ridjacka jag letar efter, utan en tålig, RYMLIG, varm vinterjacka att dra på sig när jag ska ut runt huset och fixa (med hästar och dylikt). Inte midjejacka - den måste gå nedanför rumpan. Och det är lite av ett problem, kanske, för rumpa och höfter är rätt breda :) ! Maxpris är gärna tusenlappen, men kan sträcka mig lite till för en riktigt vettig jacka. Reflexer på jackan är ett stort plus också. Något ni kan rekommendera?
Mitt förslag är att kolla på engelsons.se de har flera varianter under 1000 kr.

Mitt förslag är att kolla på engelsons.se de har flera varianter under 1000 kr.
Jag är precis där inne och kikar. Jättsvårt att få en uppfattning om hur långa jackorna är dock. Det finns ju inte bilder när någon har jackorna på sig!

Jag önskar att Julas vinterjacka hade funnits i lager! Jag har en från förra året och den är toppen. Priset också. Hade den funnits hade jag köpt en till att ha hemmavid!!

Både jag och min man har Lager157s fodrade regnjacka som "hemma på gården-jacka". Perfekt här i Skåne där vintern är blåsig och blöt!

Tyvärr inga reflexer på den dock.

Den här: https://www.ullaredlantman.se/varse...vinterjacka-egnared-5020-pro-klass-3-gul.html

Jag jobbar i den på vintern och den är underbar (extra plus för alla fickor).

Vill du inte ha varsel tror jag det här är typ samma modell: https://www.ullaredlantman.se/arbetsjackor/vinterjackor/vinterjacka-egnared-pro-4040-svart.html

Har köpt Lager 157 Penny i år, ännu inte testad ordentligt, har 2 vägs dragkedja vilket jag tycker är viktigt då upplever de går sönder annars.
Var egentligen på jakt efter Julas men den var slut i lager.

Jag har en CRW från Hööks som jag har på mig vid mockning och utearbete som jag gillar, rymlig vid axlar men inte så klumpig.
Den går ner över rumpan men har inte jättemycket reflexer.

Edit. Goshia heter den

Jag är precis där inne och kikar. Jättsvårt att få en uppfattning om hur långa jackorna är dock. Det finns ju inte bilder när någon har jackorna på sig!

Jag önskar att Julas vinterjacka hade funnits i lager! Jag har en från förra året och den är toppen. Priset också. Hade den funnits hade jag köpt en till att ha hemmavid!!

Ett tips! När det inte finns bild där någon har på sig jackan, kolla då på jackans längd mot längden på ärmarna. För att jacka ska gå nedanför rumpan behöver jackans längd vara minst lika lång som ärmarna, eller längre.

/Lizzie

Jag har en vinterridkappa från Hööks privat som går halvvägs ner till knäna. Även om den går att dra upp en dragkedja bak för ridning så gör jag inte det. Just den verkar inte finnas i sortimentet längre så verkar de ha liknande. Min är riktigt varm och skön. Denna verkar vara liknande.

https://www.hooks.se/ryttare/damklader/ridjackor/parkas-billie-crw-1

111554-21_5.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka