Bra fördelning?

Gabriol

Trådstartare
Vad tycker ni?

ca 06.30 2 kg hö + kraftfoder
ca 8.00 (utsläpp) ca 1 kg hö i hagen
ca 17.00 2 kg hö
ca 19.30 ½ kg hö (han får en tuss efter ridning.)
ca 21.30 5,5 kg hö + kraftfoder

+ att det nu börjar komma gräs i hagen och att det finns träd och grenar att tugga på.

Tycker själv att det blir för stort uppehåll under dagen, någon som har något förslag på hur man kan lösa det?
Lunch fodring ingår inte, så jag lägger ut hö i hagen kvällen innan.

/ Zofia.
 
Jo, nog är det ett onödigt stort glapp på dagen. De borde få lite hö vid 12-13-tiden. De överlever säkert, men det vore bättre för hästarna att slippa vara utan mat så länge...

Hur många är ni i stallet? Är ni flera kanske det går att lösa så att ni själva turas om att ge dem lunch, utan att blanda in stallägare/personal om de nu inte ställer upp på det. Vi gör så hos oss, och det funkar jättebra. Det är alltid nån som jobbar på lite konstiga tider, är ledig nån dag i veckan eller bara kan åka till stallet på lunchrasten och ge dem. :)
 
Det går 3 hästar i hagen, den ena är stallägarens, och den andra ägs av en tjej som inte är intresserad av lunchhö och den tredje är min. :crazy:
 
Mina pållar får morgonmaten kl. 7, em mat kl. 17.00 och kvällsmat kl. 20:00. Det är aldeles för lång tid emellan för dom igentligen, men jag har lagt ut halm som dom kan tugga på och lite grenar och sånt. Men dom har alltid haft sånt mellanrum och det har funkat bra ändå. Så lägg ut lite halm eller så. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 915
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 898
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö HUr tänker ni göra nu när vissa kanske har ont om mat med att dela upp fodringarna. Vad är eran plan? När ge lusern? när ge hö och hur...
2
Svar
36
· Visningar
3 724
Senast: Fiorano
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 923
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp