tott
Trådstartare
För många är sedan hörde jag att hältor som värmer ur oftast är de farligaste. Orsak till detta påstående vet jag inte. Som ni kanske har läst i mina andra trådar så är min häst till och från halt och hältan värmer ur på några minuter i trav. Både veterinär och erfarna hästmänniskor runomkring mig menar att det knappast är någon led eller nåt allvarligt eftersom hältan värmer ur.
En stallkompis sade igår att hon också för lääänge sedan hade hört att en hälta som värmer ur inte är ett gott tecken. Kompisen är humanläkare och har alltid ställt sig tveksam till påståendet.
Vad säger ni ?
Då min häst hade carpalledsinflammation i b fram för många år sedan syntes ingen hälta i början av ridpasset - endast i slutet.
En stallkompis sade igår att hon också för lääänge sedan hade hört att en hälta som värmer ur inte är ett gott tecken. Kompisen är humanläkare och har alltid ställt sig tveksam till påståendet.
Vad säger ni ?
Då min häst hade carpalledsinflammation i b fram för många år sedan syntes ingen hälta i början av ridpasset - endast i slutet.