Bra dammsugare?

Zinfernia

Trådstartare
Hjälp en vilsen själ i dammsugardjungeln! Min gamla dammsugare sjunger på sista versen och det är dags att köpa en ny. Jag bor i en tvåa som tar ca 15 minuter att dammsuga med min befintliga, den har dock sladd och jag skulle nu vilja ha en sladdlös.
Är det någon här som har en Dyson?

Vi har precis skaffat en och är hur nöjda sim helst. Har tidigare haft Electrolux ultra silencer så det är lite skillnad på ljudnivå, men allt annat med Dyson väger upp.

Vi har precis skaffat en och är hur nöjda sim helst. Har tidigare haft Electrolux ultra silencer så det är lite skillnad på ljudnivå, men allt annat med Dyson väger upp.
Tack för svar! :up: vilken av modellerna har ni? Det är faktiskt en Electrolux ultra silencer jag vill byta mot en Dyson :D

V10 Animal har vi, herregud vad mycket skit den får tag i :laugh: Och så himla smidigt att bara plocka från väggen lite snabbt, eller dammsuga soffan eller vadsomhelst egentligen utan att behöva dra runt på ett åbäke med sladd. Det dammsugs mycket mer nu än förut, var ingen som hade lust att dra runt på den andra som typ också höll på att ramla isär (vår tredje av samma modell som går sönder och dom är ju inte direkt billiga).
Dyson låter men jag tror det är mest att den där rullen med borstar vibrerar mot golvet, annars är det inte så farligt. Och jag tycker inte att ljudet är irriterande, jämfört med varje gång jag använde den andra dammsugaren då locket inte slöt ordentligt (locket slutade stängas ordentligt rätt fort på alla tre, fick tejpa runt hela med silvertejp men hjälpte inte) och gav ifrån sig ett tjutande ljud (som konstigt nog ingen annan hörde..)som gjorde att jag hade lust att slänga ut skiten genom fönstret :angel:
Tror hela familjen gillar Dyson, sonen tror det är en leksak, trycker man snabbt på knappen så låter det som någon slags sci-fi laserpistol, och maken gillar den så mycket att han är den som dammsuger mest nu. Tips till dom som har sambo :angel:

Har visst glömt att uppdatera här. :o Det blev en Dyson V8! Har använt den två gånger hittills och är mer än nöjd, vilken grym maskin! Sugförmågan är väl ungefär tio gånger bättre än Electroluxen och det är så mycket enklare att använda när man inte behöver släpa runt på ett dammsugarhus med sladd. Varför har jag inte köpt en sån tidigare?! :banghead::D tack för input!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 646
Hemmet Kära Buke! Behöver er expertis! Jag kommer inom kort att flytta till lägenhet (bor i hus nu), och jag behöver rätt omgående köpa en ny...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 192
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10