Bra bomlös sadel som passar många?

Spraka

Trådstartare
Tips på bra bomlös sadel som passar många typer av hästar, som man inte behöver ha nån speciell padd under?

Jag har en tölthester tönn gel. Jag tycker den ligger bra på alla hästar jag provat den på, med undantag för de med väldigt hög manke.

Min favorit är Startrekk, har en Island och en Dressyr, gillar Dressyr bäst men det är säkert en smakfråga. Passar på väldigt många hästar, enkelt att själv byta järn i fram också.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: BoYo
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
508
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka