Bra biotin?!

Piek

Trådstartare
Jag ska börja ge min häst biotin men undrar vad ska man köpa? :crazy: Har hört så mycket om att det biotintillskottet man köper knappt innehåller något biotin och därför inte hjälper.
Hur vet man om det är bra eller dåligt biotin när man står där bland hyllorna med alla fodertillskott? :crazy:

Man blir ju helt förvirrad, känns onödigt att ge nått som inte hjälper då betalar jag hellre många kronor till!

Sv: Bra biotin?!

Varför ska du ge biotin? Om det är för att förbättra hovarna kan jag tipsa om Kiselgur istället. Det tipsade vår hovis oss om o vår ponny har blivit lite bättre i sina hovar, men det tar ju tid innan det märks eftersom det är på utväxten man märker skillnaden om jag fattat det hela rätt.

Biotin för hovarna kommer bara fungera om din häst har brist på biotin och därför har dåliga hovar. Biotin finns ofta redan tillsatt i färdigfoder och mineralfoder. Kolla innehållsdeklarationen på ditt foder.

Annars får du jämföra innehållsförteckningen på de olika biotinpulverburkarna. Det lär ju stå hur stor del rent biotin det innehåller.

Jag ska börja ge min häst biotin men undrar vad ska man köpa? :crazy: Har hört så mycket om att det biotintillskottet man köper knappt innehåller något biotin och därför inte hjälper.
Hur vet man om det är bra eller dåligt biotin när man står där bland hyllorna med alla fodertillskott? :crazy:

Man blir ju helt förvirrad, känns onödigt att ge nått som inte hjälper då betalar jag hellre många kronor till!

Har en fjording med riktigt dåliga hovar. Jag ger honom Hoof-Aid och han har nu riktigt bra hovar!!!!! Förra gången fanns ingen Hoof-Aid så jag köpte en burk Biotin. Hovarna krackelerade, skorna lossnade och jag var tillbaka på ruta 1. Har också provat Kiselgur med det fungerar inte på min häst. Hoof-Aid är dyrt-men hovarna är hårda och fina!

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
783
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 888
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 660
Senast: super
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 927
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka