Bra after sun

sthu

Trådstartare
Jag har bränt mina axlar och nacke! Det gör fruktansvärt ont, svider och jäklas.
Så nu behöver jag tips på bra after sun som svalkar och lindrar. Parfymfri och helst parabenfri.

Har bara ett tips som inte är en riktig after sun men överlägset bättre än alla after sun. Ren aloe vera eller iaf en kräm med så hög procent aloe som möjligt. In med den i kylen innan användning så svalkar den skönt

Har du bränt dig riktigt illa så får du smörja flera gånger. Är det gelen du använt? Den är mest effektiv.

Ja, jag hade en liten provpåse gel hemma. Den brukar vara bra men den här gången gav den ingen lindring alls.

kollat på apotekets hemsida men allt de har är parfymerat eller med en massa silikoner och/eller parabener.

Känner inte att aloe vera gör jobbet den här gången, det behövs något mer.

Ingen after sun, men body butter från Body Shop, helst den med sheasmör. Förvara i kylen - underbart svalkande! Men är det illa funkar det nog inte.

Ja, jag hade en liten provpåse gel hemma. Den brukar vara bra men den här gången gav den ingen lindring alls.

kollat på apotekets hemsida men allt de har är parfymerat eller med en massa silikoner och/eller parabener.

Jag lyckades få en brännskada från en oljelampa att läka på 1.5 v med aloe vera gel. Smorde 4-5 gånger per dag.

Är du så illa bränd kanske det är läge att ringa 1177 och rådfråga.

Det måste vara en bra Aloe Vera-gel. För den hjälper. Jag brände mig full av vätskande blåsor en gång i San Diego då jag somnat på en strand (vaknade när tidvattnet slog över fötterna...) och bröt då av ett sånt där tjockt blad på en Aloe Vera-planta och strök på. Det hjälpte väldigt snabbt och var rena miraklet.

Alla talar gott om aloe vera. Ge tips på en bra gel!
Den jag hade, Dr Melumad, gjorde som sagt ingen skillnad alls.

Alla talar gott om aloe vera. Ge tips på en bra gel!
Den jag hade, Dr Melumad, gjorde som sagt ingen skillnad alls.
Den jag hade (förutom själva växten, då) var från Forever Living, eftersom min svärmor sålde deras produkter...... Den ska innehålla maximalt med Aloe Vera och inte en massa annat.

Den jag hade (förutom själva växten, då) var från Forever Living, eftersom min svärmor sålde deras produkter...... Den ska innehålla maximalt med Aloe Vera och inte en massa annat.

Deras produkter innehåller paraben, så inget jag har lust att använda..
Köpte på apoteket nu, får väl se om det hjälper.

Vi har en Aloe Vera-växt hemma. Utan tvekan det absolut bästa. Fick kokande vatten med en skvätt olja i över hela handen för ett par år sen. Idogt smörjande med växtens saft gjorde att jag dagen efter knappt ens var röd.
Hjälper även fint mot solbränna :)

Testa att ha på lite olivolja eller jojobaolja också.

Jag märker heller aldrig av någon effekt av aloe vera. Jag kör på kylbalsam och mild kortisonkräm när jag bränner mig :)

Jag har bränt mina axlar och nacke! Det gör fruktansvärt ont, svider och jäklas.
Så nu behöver jag tips på bra after sun som svalkar och lindrar. Parfymfri och helst parabenfri.

Det här är den bästa jag har haft:
evy_aftersun.jpg

Ok, Aloe Vera går bort för mig. Fy faen vad det kliar! Så nu både svider och kliar det, mycket dålig kombo..

Provat ställa min vanliga hudkräm i kylen, ska testa om det svalkar och lindrar lite.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 306
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar