Det står en C-ponny i stallet som har strikt boxvila, den får 3-4 kg hö/ dag...står på spån så där finns inget att äta förutom boxväggen
Gissar på att den väger 300-350 kg.
Har stått på box sen mitten av juli och ska stå minst till sept/okt.
På 15 min så har ponnyn ätit upp den ransonen som var i påsen
Vad hade du gjort då?
Har alltid fått höra att man inte ska lägga sig hur andra sköter sin häst men snart kan jag inte va tyst längre.
Hade du sagt till ägaren eller gjort en anonym anmälan till länsstyrelsen eller hur hade du gjort?
Vet inte om det är i ren okunskap eller snålhet eller dåligt viktuppfattning i handen när IKEA-påsarna görs av ägarna.
Står själv i samma stall, vill inte göra mig ovän med ngn, men snart är måttet rågat, tycker synd om ponnyn, inte nog med skadan/boxvilan den behöver ju inte få magsår åxå.
Den borde enligt mig få minst 6 kg hö+ fri tillgång på halm.
Vad säger lagen om minsta antal kgts/ 100 kg levande
Gissar på att den väger 300-350 kg.
Har stått på box sen mitten av juli och ska stå minst till sept/okt.
På 15 min så har ponnyn ätit upp den ransonen som var i påsen
Vad hade du gjort då?
Har alltid fått höra att man inte ska lägga sig hur andra sköter sin häst men snart kan jag inte va tyst längre.
Hade du sagt till ägaren eller gjort en anonym anmälan till länsstyrelsen eller hur hade du gjort?
Vet inte om det är i ren okunskap eller snålhet eller dåligt viktuppfattning i handen när IKEA-påsarna görs av ägarna.
Står själv i samma stall, vill inte göra mig ovän med ngn, men snart är måttet rågat, tycker synd om ponnyn, inte nog med skadan/boxvilan den behöver ju inte få magsår åxå.
Den borde enligt mig få minst 6 kg hö+ fri tillgång på halm.
Vad säger lagen om minsta antal kgts/ 100 kg levande