Boxer-funderingar

C

Cocos

Det var ett tag sedan och nu börjar tankarna på hund ploppa upp igen. Sonen är snart ett år gammal och till sin mammas förtjusning verkar han ha fått mitt djurhjärta! Senast vi var hos sonens morfar och katten kom fram för att kolla in grabben, dvs nosa lite här och där, så la sonen huvudet/kinden mot kisen och kelade. Rörde inte kisen med händerna alls, bara gosade kind mot päls. Och han älskar hundar! Klappar jättefint, bara han kommer åt. :love:

Jaja, nu är det ju inte tänkt att det är sonen som ska ha hund, utan lilla mamma. Och pappa med såklart, men det är främst mitt intresse. :)

Och favoritras nr 1 är såklart Boxer! :love: Sambon har haft en tidigare och älskar såklart rasen, men ställer sig tveksam pga, som han säger, alla sjukdomarna i rasen. Så frågan är ju: var hittar man rätt/bäst uppfödare att köpa valp av?

Vi har på inga sätt bråttom, valpköpet är inte tänkt att ske inom det snaraste. Tvärtom vill vi ta god tid på oss.
 
Sv: Boxer-funderingar

Va, finns det inga boxerägare här inne? Världens bästa hund! :)
 
Sv: Boxer-funderingar

Jodu, nog finns det en boxer ägare mitt ibland er:banana:
Själv äger man en bedårande liten boxer dam på nio år. :love:
Jag föreslår att om du är säker på att Boxer är din ras, så gå in på svenskaboxerklubben.se så kan du lätt få tag på en uppfödare nära dig. Lycka till med hundköpet.:smirk:
 
Sv: Boxer-funderingar

Nja, nu är jag ju inte direkt intresserad av att få tag på en uppfödare nära oss. Det är inte vårt första kriterium. Vi åker gärna en bit. ;)

Ville mest prata boxer lite grand! :)
 
Sv: Boxer-funderingar

Ja om du vill prata boxer, så prata på då:rofl:
Alltid trevligt med flerboxerfantaster:banana:
 
Sv: Boxer-funderingar

Kul! Har du inga foto att dela med dig av? Var kommer hon ifrån? Vad gör ni med henne? :)
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 318
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Ni får ursäkta om det här blir rörigt, men jag är helt chockad just nu! Kom precis in, men aussie var ute på tomten och jag väntade...
2
Svar
23
· Visningar
3 615
Senast: mallotten
·
Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: littL flower
·
Övr. Hund När jag var valp, unerhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots antalet skor jag...
Svar
14
· Visningar
4 191
Senast: Only_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp