Botulism + försäkring

B

Blicken

Man får ju höra mycket prat...

Det senaste jag fått höra är att om man inte vaccinerar mot botulism och hästen får det så gäller inte försäkringen.

Någon som vet något om detta?

Tycker det låter lite konstigt, t ex kan de väl få botulism även om de inte äter hösilage och isåfall skulle ju alla behöva vaccinera och det gör ju inte alla.

Sv: Botulism + försäkring

Nä det stämmer inte. Man behöver inte vacc mot botulism för att försäkringen ska gälla.

sedan är det ju så att vacc. inte skyddar mot alla sorters botulism. minns jag inte helt tokigt så skyddar vacc. mot 2 sorter, men det finns 9 olika som alla är dödliga.

Det lättaste och säkraste är att kontrollera dina försäkringsvillkor. De finns säkert på nätet. Annars ring ditt försäkringsbolag.

Kolla med försäkringsbolaget, emn jag tror knappast det är så, däremot måste du enligt många bolag ha hästen vaccinerad mot stelkramp, annars täcker inte försäkringen för det.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 023
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka