M

marie8103

:confused: Vilka bots ska man välja mellan ?
Finns det någon som kan rekomendera något par ?
Jag skulle behöva ha lite råd inan jag köper ett par.

Sv: Bots ?

Jag tycker de som är "hela" som man drar på över hoven är bäst, lite knepiga att få på men sen sitter de.

Nej, dom är jättejobbiga!! Har sånna men använder dom bara vid maratonkörning. Det räcker för mig. Ska du ha på dom varje dag tror jag att du blir less på en halv vecka. Fast de sitter ju däremot bra! Har inte provat några andra...sånna som man sätter ihop en massa småbitar (vet inte vad dom heter, finns på hööks) med en rem verkar ju smidiga och sitta på bra. Karborre har nog lätt att lossna vad jag vet...

gummiboots,hela håller bäst men e rent j*velaskap att få av och på..

min hade gummiboots med gummiknäpp ihagen och de höll bra,ibland åkte ett spänne men dom e ju inte så dyra att köpa nya

Hela gummiboots är allra bäst! :bump: MEN de ska inte köpas i ridsportbutiker utan i travsportbutiker :idea: då deras boots är mycket mjukare i gummit och därmed lättare att ta på.

Jag gillar INTE gummi bootsen.
Jag kör på neopren boots...bäst att rida tycker jag är Esk*drons och när pållen av någon anledning kanske har skydd i hagen eller när vi är ute och åker så har jag boots ifrån Will*b (Event)...suuuper!!!

Utan tvekan neopren-boots.
Har en omgång gummiboots (okänt märke) och dom är fullkomligt hopplösa. Måste ha silvertape för att få dem att sitta kvar. :mad:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Shixle
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
725
Senast: fio
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
493
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
436
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka