Boskapsgrenarna.

S

SaraM

Undrar ifall man stressar djuren (kossorna) mycket i boskapsgrenarna, t ex working cowhorse och cutting?

/Sara :d

Sv: Boskapsgrenarna.

Hej efter ett långt liv med nöt har jag lärt mig att om man stressar nöt för mycket så springer dom åt helvete, om staketen håller får du inget vettigt ur dom

Dessa grenar ska ju liknas vid riktigt boskapsarbete och det viktigaste i arbetet med boskap är just att djuren inte ska stressas.

Skulle djuren av någon anledning ändå stressas så bryter domaren direkt. Det är alltid en veterinär på plats när boskap används, och veterinären har också rätt att bryta ifall något inte går rätt till, om djuren stressas eller så.

Har egna kossor, och de brukar hånflina:smirk: åt oss när vi ska fösa dem, och lugnt promenera därifrån. Kan ju i och för sig bero på att vi inte är så snabba....;) Jag slår vad om att de fnissar åt oss i hagen när vi gått därifrån. Stressade är de i alla fall inte.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 610
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025