Boskaps träningar

golden_tinka

Trådstartare
Hade tänkt börja träna ena medryttar pållan på boskap, men då två clinics i rad blivit inställda dagarna innan själva kursen har jag insett att jag måste söka mig längre bort för att gå en grundkurs.:crazy:

Nu till saken, ni som tävlar i boskapsgrenar, hur började ni?
Hur många år/ månader tränade ni innan första tävlingen?
Hur ofta tränar ni på boskap?
Hos tränare eller bara hos person som har boskap?

Hade tänkt gå en grund kurs eller vad man ska säga för att senare kunna hänga på ett gäng i närheten som tränar själva... (om dom vill ha mig med:angel: )

Vad vill ni att hästen skall kunna innan ni ger er ut på tävling?

*Attans nu hamnade den fel, kanske moderator vill lägga den på western istället för western gnägg*

Senast ändrad:
Sv: Boskaps träningar

Såg du sista pm:et?...RHA håller väl till i dina trakter?...eller åtminstone många som är med där;)

Såg du sista pm:et?...RHA håller väl till i dina trakter?...eller åtminstone många som är med där;)

Jo det såg jag, tackar för det.
Fast jag har hittar aldrig utannonserade tränings tillfällen som dom håller här omkring..:crazy:
Mannen med hatten (vad han nu heter) :angel: är väl i sammarbete med dom, och jag tror att han har hållit i kosse träningar i närheten... i RHA regi.

Han är även inblandad i dom träningar jag skulle gått på, men pga arrangörernas strul blir det inget med det..:(

Ska försöka leta vidare, och höra med personer som jag vet tränar på kossor, om hur dom gör!

Hola,
Min kompis Leif bor därnere. Han brukar kunna ha lite "fösning" frampå sommarmånaderna. Vidare finns det "rha-folk" i dom tassemarkerna, kolla deras hemsida vetja.

Jag tävlar inte men tycker att det är precis smällkul att valla kor. Här i Stockholmstrakten är det dåligt med kor att valla, vi brukar åka till Vagnhärad ca 8 mil från oss. När vi hållit på som mest blir det ungefär var tredje helg, lördag och söndag. Någon gång då och då till Hjo med omnejd, där finns det mycket folk att träna med och ofta lite kurser mm. Tyvärr är det långt så det blir inte alltför ofta.

Finns det ett gäng som håller på så stöt på och fråga om du får hänga med. Sällan är någon tjurig, det finns alltid platser att fylla ut.

mvh Eva

Ojoj, här skriver du fortare än jag hinner prestera ett litet inlägg.

Mannen med hatten är Leif. Och ja, han har ibland lite "fösning". Har du provat att höra av dig till honom direkt?

mvh Eva

Har en buke kontakt som diskret skall kolla upp om han har några planer på att anordna några tränings tillfällen framigenom!
men det blir nog till att kontakta gubbgänget och se om dom tänker fösa några kor i sommar;)

Ska även höra med min tränare, när hon kommer kommer tillbaks i april, vet att hon är engagerad i rha...

Här nere finns igentligen ganska stora möjligheter till att fösa kor, det gäller bara att man letar lite..

Tror det skulle passa mej och pållen perfekt, nåt vi kan fokusera på gemensamt:idea: istället för att hon fokuserar på allt annat än det vi håller på med, medans jag bara fokuserar på henne:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 723
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar