Bortsprungen katt.

T

tygismorsan

Min 8-årige innekatt (kastrerad hane) som aldrig i sitt liv varit utomhus råkade av konstig anledning rusa ut genom hyreshusets ytterdörr. Det hände fred. den 13 jan kl 07.... Han var mycket uppskrämd och sprang som en galning snett höger om ytterdörren.Sen dess är han försvunnen.Jag undrar om det är så att han sprungit rakt fram så länge han orkat? Har han gömt sej på nära håll? Hittar han hem nånsin? Grannarna har letat och jag har letat och ropat.Han är mycket rädd för alla människor utom mej.Han vet INGET om världen.Jag har följt alla goda råd.Satt ut hans kattlåda, annonserat , satt opp bilder på alla ytterdörrar.Hur kommer det att gå?? Jag är helt förstörd och inte helt ung själv..:cry:
 
Sv: Bortsprungen katt.

Jag vet inte var du bor, men har du även annonserat på lokala katthems sida och till exempel här: www.kattpolisen.ifokus.se

Antagligen finns han i närheten, och det bästa är att söka nattetid eller tidig morgon när det är tyst och lugnt.
 
Sv: Bortsprungen katt.

Ställ ut mat i närheten och gå ut och ropa på honom. Ofta håller sig katten i området och väntar på att bli "hämtade".

Du kan även ringa till polisen och låkala katthem.

Hoppas du hittar din misse!
 
Sv: Bortsprungen katt.

Mitt tips är att du går ut o sätter dig när det blivit mörkt och stilla. Sitt stilla på en väl synlig plats och kalla på katten med lågmäld röst. Skramla lite försiktigt med en godisburk eller nåt matliknande.
Försök låta lugn. Är han rädd och stressad är chansen större att han kommer fram om du låter lugn.
Har ni träd i närheten så kolla så han inte klättrat upp och inte vågar komma ner. Hoppas han kommer snart.
 
Sv: Bortsprungen katt.

TACK för den fantastiska sidan du tipsade om.Nu har jag läst o läst. Ska göra det som står i min makt. Det finns nog chans i alla fall att hitta honom
MVH Anne
 
Sv: Bortsprungen katt.

Tack för tips! Jag ska prova att leta på kvällarna.
MVH Anne
 
Sv: Bortsprungen katt.

Tack för tipsen. Jag har haft räkor med mej och lagt ut lite som spår. Många trior att han trycker i närheten och det verkar ju logiskt.Jag bor i utkanten av LJUNGBY i Småland. Glömde skriva det i förra inlägget! Nu har jag massor att göra i mitt sökande.Det är ju BARA 3 dygn sen hann försvann......
MVH Anne
 
Sv: Bortsprungen katt.

Du kan ta kontakt med brukshundsklubben och fråga om någon har en søkhund som kan hjælpa dig. Jag skulle næstan tro att han gømt sig någonstans och sitter och trycker. Han blir sæker rædd før hunden, men man kan ju be ægaren stanna hunden om den blir ivrig før att katten ær i nærheten.
 
Sv: Bortsprungen katt.

Tack! Det var en god ide! Visserligen har mina barnbarn sökt "nästan" överallt med sin vovve.En Shetland sheepdog,som katten känner.Men han fattar väl inte vad som krävs.Jag gör ett försök.
MVH Anne
 
Sv: Bortsprungen katt.

Källare och garage i närheten bör kollas noga, då det är vanligt att katter slinker in där.
 
Sv: Bortsprungen katt.

Helt rätt! Jag har satt opp "plakat" på många soprum, garageportar . Kan ju inte själv komma in i låsta rum. Får varje dag nya tips om katter, men inget om min katt.
MVH Anne
 
Sv: Bortsprungen katt.

Tyvärr har ingen sett min katt.Flera har ringt om andra katter. Nu har det snöat och varit upp mot - 10 gr på nätterna och jag har helt gett opp hoppet. Min veterinär tror inte han klarar sej.Tack till alla som svarat på mitt mejl!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp